Pukki vaatii petrausta perjantaille

• Maajoukkueet

Huuhkajien maaleista UEFA Nations Leaguen avauspeleissä vastannut Teemu Pukki toivoo Suomen parantavan etenkin pallollista pelaamista perjantain vierasottelussa Viroa vastaan.

Kun Suomen A-maajoukkue kohtasi Viron edellisen kerran Turussa syyskuussa, Teemu Pukki iski 1-0-voittomaalin - aivan kuten Nations Leaguen avauksessa Unkaria vastaan Tampereella pari päivää aiemmin.

Perjantaina Suomi pelaa Euroopan jalkapalloliiton UEFAn uuden kilpailun ensimmäisen vierasottelunsa. Vastassa on toistamiseen Viro, tällä kertaa Tallinnassa. Pukki tietää, ettei hyvä tulos irtoa helpolla.

- Tietty viimeksi oli hankalaa. Ei ollut helppo peli, vaikka voitettiin. Pitää tietty vähän parantaa omaa peliä, mutta uskon, että ollaan parempi joukkue kuin Viro. Pitää vain onnistua omassa pelissä, niin kyllä sieltä tulee tulos, Pukki ennakoi.

Hän toivoo Suomen pystyvän parantamaan pallollista pelaamista.

- Puolustuspeli oli ihan hyvää, mutta pallollisena pitää pystyä parempaan. Menetettiin ehkä vähän liian helposti palloa. Sitä kautta ei saatu oikein aikaan mitään pitkiä hyökkäyksiä. Siinä meidän pitää parantaa.

Niin Unkaria kuin Viroakin vastaan Pukki uurasti kärjessä Jasse Tuomisen kanssa. Norwich Cityssa viisi maalia Englannin Championshipin alkukaudella iskenyt Pukki on sitä mieltä, että yhteispeli Lahden Reippaan kasvatin kanssa toimii mainiosti.

- Ennen noita pelejä ei oltu ikinä pelattu yhdessä. Siihen nähden aika hyvin saatiin heti sellainen hyvä yhteisymmärrys. Ollaan kuitenkin suht erilaisia pelaajia. Jasse on vähän isompikokoinen, mutta kuitenkin olemme molemmat juoksuvoimaisia kavereita, niin ollaan saatu hyvin aikaan siellä ylhäällä, Pukki kehui.

Nations Leaguen ottelu Viro-Suomi pelataan perjantaina 12.10. Tallinan A. Le Coq Arenalla kello 21.45 alkaen.

• miesten A-maajoukkue