PK-35 Vantaan Väisänen harmitteli tappiota

• Jalkapallosarjat

PK-35 Vantaa kärsi sunnuntai-iltapäivänä 3-1-tappion Jyväskylän Pallokerhon vieraana. Kotijoukkue JyPK karkasi hellesäässä jo kolmen maalin karkumatkalle ennen Punamustien kavennusosumaa. Loppukiri jäi kuitenkin tuloksettomaksi, joten vieraat joutuivat kotimatkalle tappio niskassaan.

PK-35 Vantaan päävalmentaja Jari Väisäsen mukaan moni asia meni PK-35 Vantaan pelissä pieleen, mutta ensimmäisen ja toisen jakson välillä hän näki selkeän eron. Avausjaksolla Punamustille tapahtui liikaa virheitä kentän molemmissa päissä.

– Ensimmäisellä jaksolla tavoitteenamme oli juoksuttaa JyPKiä enemmän, mutta sorruimme liian helposti huonoihin ratkaisuihin ja huonoihin syöttöihin. Olimme muutaman kerran jo päässeet läpi ja saimme muutamia hyviä keskityksiä maalille, mutta viimeisistä ratkaisuista puuttui laatua. Lisäksi ajauduimme liian monta kertaa paitsioon, Väisänen kertasi avausjaksoa seuran sivuilla.

– Toisessa päässä emme puolustaneet kulmapotkutilannetta kunnolla ja vastustaja pääsi liian vapaasti puskemaan pallon maaliin. Toisessa maalissa JyPKin pelaaja pääsi kääntymään päätyrajalla ja olimme jälleen hieman myöhässä 1v1-tilanteessa maalin edustalla. Maalipaikat menivät aika tasan, mutta vain JyPK käytti ne hyväkseen.

Kahden maalin tappioasemassa Punamustilta vaadittiin tauolla selkeitä muutoksia tekemiseensä. Väisäsen mielestä joukkueen yleisilme parani toisella jaksolla, mutta JyPKin 3-0-maali teki takaa-ajon vaikeaksi.

– Tauolla päätimme, että nostamme tekemisen tasoa toiselle jaksolle selkeästi. Syöttöjen laatu parani selkeästi ja lisäksi muutimme jakson edetessä myös pelijärjestelmäämme. Veimme peliä selkeästi toisella jaksolla ja saimme myös hyviä paikkoja. Meillä oli lopulta riittävästi selkeitä maalipaikkoja tasoitukseen asti, mutta ”Hekun” kavennusta lukuun ottamatta emme tänään saaneet niistä sisään, Väisänen harmitteli.

– Heidän kolmannessa maalissaan olimme nostaneet ryhmitystämme ylöspäin ja meille sattui siinä arviointivirhe alakerrassa. Katko epäonnistui ja heidän pelaajansa pääsi karkaamaan läpiajoon.

Väisäsen mukaan PK-35 Vantaa onnistui vihdoin toisella jaksolla esittämään sen kaltaista peliä, joka oli joukkueen tavoitteena jo pelin alusta lähtien.

– Toinen puoliaika oli kokonaisuudessaan selkeästi ensimmäistä parempi. Pelaajat jatkoivat hyvin, saimme luotua paikkoja ja JyPK joutui juoksemaan tosi paljon pallon perässä. Tänään se ei kuitenkaan riittänyt meille, Väisänen totesi.

Väisäsen mukaan joukkue käy läpi JyPK-pelin virheet ja onnistumiset, mutta suuntaa sen jälkeen katseensa nopeasti ensi viikonlopun vierasotteluun Ilvestä vastaan.

– Katsomme tämän pelin videoklipit läpi ja mietimme, mitä voimme tehdä seuraavissa peleissä paremmin. Meidän ei kannata jäädä liikaa murehtimaan tätä peliä. Etsimme parannuskohteet ja suuntaamme ajatukset tulevaisuuteen.

• PK-35 Vantaa