PK-35 Vantaan vahva alkukausi sai jatkoa

• Jalkapallosarjat

PK-35 Vantaa jatkaa neljän pelatun ottelun jälkeen Naisten Liigassa puhtaalla pelillä. Lauantai-iltapäivänä Punamustien vahva kevätvire jatkui 3-1-kotivoitolla Jyväskylän Pallokerhosta. Viime vuonna JyPK oli Punamustille haastava vastustaja, mutta tällä kertaa kotijoukkue karkasi jo hyvissä ajoin turvalliseen johtoasemaan.

Punamustien päävalmentaja Jari Väisäsen mukaan JyPK tiedettiin viime kauden kohtaamisten perusteella iskukykyiseksi vastustajaksi. Lauantaina PK-35 Vantaa onnistui kuitenkin pitämään vierasjoukkueen kurissa.

– Tiesimme JyPKin olevan suoraviivainen joukkue, mutta tänään he eivät päässeet käyttämään aseitaan. Onnistuimme nopeassa prässissämme hyvin. Se oli joukkueelta hyvää tekemistä. JyPK on ollut myös erikoistilanteissa vaarallinen, mutta onnistuimme hyvin myös niiden puolustamisessa, Väisänen sanoi vantaalaisten sivuilla.

Väisäsen mukaan PK-35 Vantaa onnistui kevätaurinkoisessa Myyrmäessä luomaan useita hyviä maalipaikkoja. Kolmesta osumasta huolimatta päävalmentaja olisi kaivannut vielä muutamaa onnistumista.

– Kolme maalia on jalkapallossa ihan riittävä määrä, mutta tänään meillä olisi ollut mahdollisuus kaunistella maalieroamme ja jopa tuplata voittolukemat. Olisimme voineet tappaa pelin jo aikaisemmin, mutta siihen emme aivan kyenneet. Tänään nähtiin kuitenkin hienoja sommitelmia ja syöttöyhdistelmiä. Niihin olisi kaivattu vielä pientä hiomista, jotta olisimme tehneet niistäkin maaleja.

Myös JyPK onnistui luomaan toisella jaksolla muutamaan otteeseen painetta kotijoukkueen puolustukselle. Väisäsen mukaan jyväskyläläiset tarjosivat Punamustien puolustukselle tämän kauden toistaiseksi kovimman testin.

– Myös JyPKillä oli toisella jaksolla muutama vaarallinen tilanne. Se oli tällä kaudella oikeastaan ensimmäinen joukkue, joka kykeni luomaan meitä vastaan kunnon maalipaikkoja ja maalivahtimme joutui töihin. Emma suoritui kuitenkin tänään hyvin, Väisänen arvioi.

– Heidän maalinsa syntyi meidän virheestämme. Emma tuli siinäkin hyvin vastaan, mutta jäi lopulta vaille mahdollisuuksia.

Väisäsen mielestä lauantain ottelu oli Punamustilta onnistunut suoritus. Joukkue pyrkii kuitenkin vielä hiomaan pieniä yksityiskohtia ennen ensi viikonloppuna pelattavaa seuraavaa sarjapeliä.

– Kokonaisuudessaan tämä oli hyvä suoritus joukkueelta. Pystyimme viemään peliä haluamallamme tavalla ja onnistuimme liikuttamaan JyPKiä. Sen myötä saimme heiltä aika hyvin mehut pois. Jos saamme tekemiseemme vielä vähän lisää malttia, pystymme juoksuttamaan vastustajia vielä enemmän. Voimme tehdä monella osa-alueella asioita vielä paremmin, mutta pelistä jäi positiivinen fiilis.

Punamustien pelit Naisten Liigassa jatkuvat viikon päästä lauantaina 28.4. Myös silloin pelataan Myyrmäessä, kun PK-35 Vantaa saa vieraakseen Tampereen Ilveksen.

• PK-35 Vantaa