PK-35 Vantaalle viikon toinen voitto

• Jalkapallosarjat

PK-35 Vantaa jatkoi lauantai-iltapäivänä siitä, mihin joukkue jäi keskiviikkona Tallinnassa. Ottelu FC Espoon 03-poikia vastaan eteni Punamustien komennossa ja tällä kertaa myös maalihanat aukesivat toden teolla.

Ensimmäisen puolen tunnin ajan poikajoukkue pysyi vielä hyvin pelissä mukana ja onnistui iskemään 0-1-johtomaalin nopean vastahyökkäyksen päätteeksi. Pelin edetessä PK-35 Vantaan pallonhallinta tuotti kuitenkin tulosta ja ote siirtyi tukevasti naisille. Loppua kohden FC Espoon pojat alkoivat väsyä ja PK-35 Vantaa loi tasaisella tahdilla hyviä maalintekopaikkoja.

Ottelun avausmaali syntyi Vilma Väisäsen vapauttavan syötön päätteeksi, kun Heidi Kollanen pääsi ohittamaan vastaan tulleen maalivahdin ja sijoitti pallon tyhjään maaliin. Kollanen vastasi myös Punamustien johto-osumasta. Iina Salmi tarjoili vasemmalta laidalta hyvän keskityksen ja Kollanen ohjasi pallon lähietäisyydeltä maaliin.

Punamustien kolmas maali oli Kaisa Collinin käsialaa. Collin riisti pelivälineen espoolaisilta, rynnisti kahden puolustajan ohi ja laukoi pallon suoraan poikittaisjuoksusta näyttävästi etuyläkulmaan. Ottelun loppulukemat 4-1 syntyivät Elina Salmen esityöstä, kun Mette Barck pääsi laukomaan pallon läheltä espoolaismaalivahdin ohi.

PK-35 Vantaan valmentajan Pasi Jaakonsaaren mukaan lauantain harjoituspelin esitys oli jatkoa keskiviikon Viro-voitolle. Molemmissa otteluissa Punamustien riveistä löytyi paljon onnistujia.

– Jatkoimme siitä, mihin Tallinnassa jäimme. Pystyimme hallitsemaan korkealla, pelasimme monipuolisesti ja loimme tilanteita. Meille tuli tänään paljon onnistumisia laajalla rintamalla. Myös vastustaja oli sopivan tasoinen, kunnes he loppua kohden hieman väsyivät pallorallissamme, Jaakonsaari totesi vantaalaisten sivuilla.

– Saimme monia pelitapaamme kuuluvia asioita onnistuman hyvin ja teimme maaleja niiltä sektoreilta, joista pyrimme tekemään niitä. Tämä oli kaikin puolin hyvä ja tasapainoinen peli. Koko joukkue pelasi hyvin.

Punamustien harjoituspelit jatkuvat lauantaina 3.3., kun Viron naisten A-maajoukkue saapuu vastavierailulle Myyrmäkeen.

• PK-35 Vantaa