PK-35 Vantaa kohtaa Suomen Cupissa Ilveksen

• Jalkapallosarjat

PK-35 Vantaan urakka jalkapallon Suomen Cupissa jatkuu lauantai-iltana. Kilpailun puolivälieräpaikkaa jahtaava PK-35 Vantaa kohtaa lohkovaiheen jälkimmäisessä ottelussa Tampereen Ilveksen. Ottelu pelataan huomenna lauantaina 26.1. klo 20.00 Peakfin Areenalla Korsossa.

Suomen Cupin lohkovaihe käynnistyi Punamustien osalta viime viikonloppuna Vantaan paikallisottelulla Tikkurilan Palloseuraa vastaan. PK-35 Vantaalla oli ottelussa käynnistymisvaikeuksia ja TiPS karkasi jo avausjaksolla kahden maalin karkumatkalle. Toisella jaksolla Punamustilla oli vahva ote kenttätapahtumista, mutta hallinta ei riittänyt Gentjana Rochin viimeistelemää 2-1-kavennusosumaa parempaan tulokseen.

Lauantai-iltana PK-35 Vantaan vastustajaksi asettuu Tampereen Ilves, jolle kyseessä on vuoden ensimmäinen kilpailullinen ottelu. Tamperelaiset ovat kuitenkin ehtineet pelata tänä vuonna jo kaksi harjoitusottelua, joista ensimmäisessä se kaatoi TPS:n lukemin 2-0. Viime viikonloppuna Ilves joutui kuitenkin taipumaan JyPKin vieraana peräti lukemin 6-0.

PK-35 Vantaan päävalmentajan Jari Väisäsen mukaan viime viikonlopun TiPS-ottelu oli joukkueelle tuloksesta huolimatta antoisa. Nyt Punamustilla on yksi peli pelattuna ja sen oppeja on jo ehditty käydä läpi joukkueen kesken.

– Tavoitteenamme on jatkaa siitä, mihin jäimme TiPSiä vastaan. Otamme siitä pelistä hyvät asiat mukaamme. Etenkin sen pelin toisella jaksolla joukkueen taidollinen laatu alkoi näkyä kentällä. Syöttövirheet vähenivät avausjaksoon nähden selkeästi ja uskallus tehdä asioita parani. Sen myötä saimme painetta korkeammalle, hyviä tilanteita ja lopulta yhden maalin, Väisänen kertasi edellisen ottelun antia seuran sivuilla.

– Totta kai meillä on vielä paljon tehtävää ja matkaa sille tasolle, jonne haluamme. Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa eteenpäin ja luottaa pelin kehittymiseen. Olemme käyneet pelaajien kanssa läpi, mitä haluamme ja missä haluamme olla rohkeampia. Toivottavasti ne asiat näkyvät jo Ilvestä vastaan.

Väisäsellä ei ole vielä tarkkaa tietoa viikonlopun vastustajasta, mutta hän tietää Ilveksen joukkueen muuttuneen jonkin verran viime kaudesta. Hän kuitenkin tietää, että tamperelaisilla on riveissään kyvykkäitä nuoria pelaajia.

– Ilveksen joukkue on uusiutunut paljon. Heillä on paljon hyviä nuoria pelaajia, jotka hakevat alkavalla kaudella liigakokemusta. Se on kuitenkin varmasti innokas joukkue, jota ei voi aliarvioida. Lauantaina meidän pitää pyrkiä hyydyttämään heidän pelinsä, Väisänen totesi.

Suomen Cupin lohkovaiheen ottelu PK-35 Vantaa – Ilves pelataan huomenna lauantaina 26.1. klo 20.00 Peakfin Areenalla Korsossa. Otteluun on vapaa pääsy.

• PK-35 Vantaa
  • Ilves Naiset