PK-35, Ilves ja PK-35 Vantaa varmistivat jatkopaikat Naisten Suomen Cupissa

• Jalkapallosarjat

Naisten Suomen Cup jatkui lauantaina kolmella ottelulla. Cup-taipaleensa aloittivat Turussa voittanut Ilves ja Kotkasta pisteet hakenut PK-35. Molemmat varmistivat voittonsa myötä myös jatkopaikat. Myyrmäessä PK-35 Vantaa ja FC Honka puolestaan tasasivat pisteet. Tasapelin myötä myös PK-35 Vantaa varmisti jatkopaikkansa.

Ilves varmisti jatkopaikan avausottelussaan

TPS–Ilves 0–3 (0–1)
>> Tilastot

Ilves eteni Naisen Suomen Cupissa jatkoon, kun tamperelaiset kaatoivat ensimmäisessä ottelussaan TPS:n vakuuttavasti lukemin 0–3. Turkulaisille tappio oli toinen. Tämän myötä Palloseuran jatkohaaveet murenivat. Otteluun oman mausteensa toi se, että se pelattiin Kupittaan ulkokentällä. Parhaiten viileät olosuhteet hallitsi vierailija Ilves, joka iski kolmesti pallon verkkoon ohi TPS:n maalia vartioineen Meri Hämäläisen.

Avausmaalista vastasi ottelun 30. minuutilla osunut Ilveksen Pipsa Saarilahti. Tamperelaiset ratkaisivat ottelun edukseen toisen puoliajan alun tehohetkellään. Ensin Aino Rasinen osui, kun kellossa oli 51 minuuttia. Tästä seitsemän minuuttia eteenpäin ja huippulupaava Sofia Määttä laukoi loppulukemiksi jääneet 0–3-lukemat

– Peli eteni hienosti meidän komennossamme, varsinkin alun jälkeen otimme pelin kontrollin itsellemme. Saatiin hyvin rakenneltua peliä ja päästiin hyvin boksin tuntumaan monipuolisesti ja monta kertaa. Pallollinen pelaaminen oli kokonaisuutena hyvää, se mitä täytyy vielä terävöittää, on viimeistely. Saatiin kyllä luotua ihan laadukkaita maalintekotilanteita ja paljon keskityksiä, toki TPS puolusti boksiaan tehokkaasti.

– Puolustus ei tänään oikein joutunut kunnolla testiin, niin hyvin pystyimme ohjailemaan TPS:n hyökkäyksiä. Puolustuspelissä olimme sopivasti aggressiivisia ja saimme nopeasti tyrehdytettyä vastustajan hyökkäykset, Ilveksen päävalmentaja Mika Lahtinen kertasi ottelua seuransa verkkosivuilla.

Jatkopaikkansa varmistaneet Ilves ja Åland United pelaavat 1-lohkon voitosta Pirkkahallissa lauantaina 27. helmikuuta.

Myyrmäessä mentiin tasatahtiin – PK-35 jatkopeleihin

PK-35 Vantaa–FC Honka 1–1 (1–0)
>> Tilastot

Jos Naisten Suomen Cupin 1-lohkossa on jo jatkoon menijät selvillä niin 4-lohkossa on vielä paljon auki. Lauantaina Myyrmäki-hallissa PK-35 Vantaa ja FC Honka tasasivat pisteet lukemin 1–1.

Ensimmäisellä jaksolla maalipuiden väliin osui kotijoukkue, kun Roosa Bröijer laukoi ottelun avausmaalin 28. minuutilla. Espoolaisten kuitti tuli heti toisen puoliajan neljännellä minuutilla Tiia Savolaisen toimesta. Tasapelin myötä PK-35 Vantaa nousi lohkon kärkipaikalle neljän pisteen saaliillaan ja varmisti jatkopaikan. FC Hongalle ottelu oli ensimmäinen tämän kauden Suomen Cupissa. Pisteen myötä honkalaiset ovat toisella sijalla. Niinpä FC Honka ja kolmantena oleva TiPS ratkaisevat 4-lohkon toisen jatkoon menijän myöhemmin.

– Aika hajanainen peli oli. Välillä me pidettiin palloa, välillä taas Honka ja sitten oli sellaista edestakas-peliä. Huomasi, että missä vaiheessa kautta ollaan. Ihan ok kuitenkin ja ihan hyvä lopputulos meille, PK-35 Vantaan Sanna Saarinen kertasi seuransa Youtube-kanavalla.

PK-35 haki jatkopaikan Kotkasta

FC KTP–PK-35 1–4 (1–1)
>> Tilastot

Kansallista Liigaa pelaava PK-35 avasi Suomen Cup -taipaleensa lauantaina Kotkan Arto Tolsa Areenalta. Helsinkiläiset varmistivat jatkopaikkansa heti ensimmäisessä ottelussa, kun Kakkosessa pelaava FC KTP taipui lukemin 1–4.

Vierailijoiden ykkösnimiksi nousivat Anita Abu ja Helmarien tähtihyökkääjä Amanda Rantanen, joille molemmille merkittiin tilastoihin kaksi osumaa. Abu siirsi PK-35:n johtoon jo ottelun 2. peliminuutilla. Kotijoukkue iski ensimmäisen puoliajan loppuun todellisen pukukoppimaalin, kun Ida Pynnönen tasoitti ottelun minuutti ennen täyttä aikaa.

Toisella puoliajalla peli kääntyi nopeasti vierailijoille. Rantanen iski kahdesti pallon KTP:n verkkoon. Voittomaali syntyi 55. minuutilla ja toinen ainoastaan seitsemän minuuttia myöhemmin. Abu puolestaan viimeisteli loppulukemat 82. minuutilla.

Voiton myötä PK-35 varmisti jatkopaikkansa Naisten Suomen Cupissa. PK-35 ja HJK ratkaisevat 3-lohkon voiton Talin hallissa 6. maaliskuuta. Kakkosessa pelaavan FC KTP:n cup-taival puolestaan päättyi kahteen tappioon.

• Suomen Cup