Pisteet maistuivat Hakan Tainiolle – KPV:n Korhonen pettyi

• Jalkapallosarjat

Tehtaan kentällä oli torstaina olosuhteet kohdillaan. Aurinko paistoi ja katsomossa oli väkeä yli 1600 katsojaa. Yleisö sai nähdä neljä maalia ja Hakan 3-1 -voiton KPV:sta.

Haka lähti otteluun hieman normaalia poikkeavista asetelmista, kun päävalmentaja Keith Armstrong kärsi toimitsijakieltoa Kajaanissa maanantaina sattuneen katsomokomennuksensa vuoksi. Vetovastuu ottelussa oli näin Teemu Tainiolla.

Ensimmäisellä puoliajalla nähtiin yksi osuma, kun John Fagerström avasi maalitilinsä Ykkösessä. Fagerström viimeisteli hallitusti verkon perukoille vasemmalta laidalta lähteneen tilanteen.

Joona Tapani vei Hakan kahden maalin karkumatkalle heti toisen puoliajan alussa, mutta KPV pääsi peliin mukaan konkaripelaaja Henri Myntin tultua kentälle. Lähes kaksimetrinen Myntti toi hankaluuksia Hakan toppareille ja KPV kavensi pelin 71. minuutilla. Maalinteossa onnistui kukapa muukaan kuin Kalle Multanen.

KPV sai kavennuksestaan uskoa pelaamiseensa, mutta Haka lopetti Anton Popovitchin sivuvaparista tulleen maalin myötä vieraiden pyristelyt muutama minuutti ennen täyttä aikaa.

– Ei meillä paljon paikkoja ollut, mutta maalit tulivat tärkeisiin paikkoihin, Tainio pohti Hakan sivuilla.

– Pallolliseen pelaamiseemme olin vähän pettynyt, mutta kolme pistettä vaisun Kajaanin reissun jälkeen maistuivat, Tainio sanoi.

KPV:n päävalmentaja Jarmo Korhonen oli luonnollisesti pettynyt.

– Onnea vain Hakalle voitosta. Jostain syystä Tehtaan kenttä on ollut meille viime aikoina vaikea paikka pelata, Korhonen huomautti.

• KPV
  • FC Haka