Pikkuhuuhkajat kohtaa FC Hakan torstaina

• Maajoukkueet

Kello 14:00 alkava ottelu näkyy suorana sekä selostettuna Palloliiton verkkosivuilla.

Alle 21-vuotiaiden maajoukkue (2000 ja myöhemmin syntyneet) pelaa huomenna torstaina ensimmäisen harjoitusottelunsa, kun vastaan asettuu FC Haka. Pikkuhuuhkajien oli alun perin tarkoitus matkustaa Valkeakoskelle, mutta ottelu siirrettiin Eerikkilään, sillä Tehtaan kenttä on vielä lumen peitossa. Koronavirustilanteen takia yleisöllä ei ole pääsyä otteluun – peli näkyy kuitenkin suorana ja selostettuna Palloliiton verkkosivuilla.

Päävalmentaja Juha Malisen mukaan pelaajien suorittaminen on ollut parin ensimmäisen leiripäivän aikana tasaisen korkealuokkaista.

– Ensimmäiset pari päivää ovat olleet tiiviitä, kun olemme käyneet läpi pelin osa-alueita. Pelaajille on tullut paljon informaatiota, mutta he ovat omaksuneet asioita hyvin ja toteuttaneet niitä kentällä suurella intohimolla. Kokonaisuus näyttää erittäin hyvältä, Malinen kehuu.

Monet pelaajista eivät tunteneet toisiaan vielä maanantaina, mutta keskiviikkoon mennessä joukkue vaikuttaa hitsautuneen yhteen mukavasti. Ryhmä on päässyt tutustumaan toisiinsa sekä kentällä että sen ulkopuolella, ja Malinen näkee ilmapiirin hyvin avoimena.

Kolmen ensimmäisen harjoituskerran perusteella päävalmentaja on varsin tyytyväinen joukkueen taitotasoon, mutta toivoo näkevänsä loppuviikosta ja harjoitusotteluissa enemmän rohkeita yksilösuorituksia.

– Aina, kun mennään uuden äärelle, haluan nähdä ennakkoluulottomuutta. Tämän joukkueen osalta en epäile sitä ollenkaan. Haka on kokeneempi ja miehekkäämpi ryhmä, ja meidän täytyy pystyä vastaamaan heidän vahvuuksiinsa, Malinen toteaa.

– Olemme (päävalmentaja Teemu) Tainion kanssa puhuttu pelistä hyvin rakentavasti. Ottelussa on tietynlaisia asioita, jotka palvelevat varmasti koko joukkuetta. Haka pelasi Suomen Cupissa varsin mukavasti, ja se on meille varmasti sopiva vastustaja.

Pikkuhuuhkajien ja FC Hakan Maximus Tainio kertoi tunnelmiaan eilen tiistaina – katso miehen fiilikset ottelun alla täältä

• Pikkuhuuhkajat