Pikkuhuuhkajat aloittaa EM-karsinnan kotiottelut Oulussa

• Maajoukkueet

Kotiavauksessa vastaan asettuu Kroatia.

Alle 21-vuotiaiden (2000 ja myöhemmin syntyneet) maajoukkueen EM-karsintojen ensimmäisen kotiottelun pelipaikka on selvillä. Pikkuhuuhkajat isännöi Kroatiaa Oulussa Raatin stadionilla 7. syyskuuta kello 18:00. Päävalmentaja Juha Malinen on mielissään siitä, että maaottelut palaavat Ouluun.

– Kolme vuotta sitten pelasimme Pohjois-Irlantia vastaan, jolloin ottelussa oli paljon katsojia ja saimme yleisön mahtavan tuen. Raatin nurmi oli silloin hyvässä kunnossa, ja olosuhteet ovat kaikkiaan oikein hyvät. Toivon, että tavoitamme pohjoissuomalaisen jalkapalloväen.

Pikkuhuuhkajien EM-karsintaurakka alkaa syyskuussa Virossa. Viron lisäksi samassa lohkossa pelaavat Kroatia, Norja, Itävalta sekä Azerbaidzhan. Romaniassa ja Georgiassa kesällä 2023 pelattavaan lopputurnaukseen pääsee suoraan lohkovoittajat sekä paras lohkokakkonen. Muut lohkon toiseksi sijoittuneet karsivat neljästä kisapaikasta syksyllä 2022. Isäntämaiden lisäksi lopputurnaukseen pääsee 14 maata.

• Pikkuhuuhkajat