Pikkarainen otti tappion niskoilleen

• Jalkapallosarjat

TPS:n viime perjantaisesta MuSa-ottelusta alkanut alakulo Ykkösessä jatkui keskiviikkona Kouvolan Myllykoskella. TPS voitti kauden avauskierroksella MYPA:n suvereenin hallinnan jälkeen 1-0, mutta nyt pelattiin täysin toisenlainen ottelu jonka MYPA vei nimiinsä 3-1.

Hyvin latautunut kotijoukkue käytti TPS:n ensimmäisen puoliajan aneemisuuden sumeilematta hyväkseen ja latoi jo ennen taukoa lukemat 2-0. MYPA iski ottelun lopussa vastaiskusta vielä yhden lisää ja TPS teki lohdutusmaalin sen jälkeen. Ottelun loppulukemat olivat siis 3-1. Voitto oli MYPA:lle vasta kauden toinen.

TPS-valmennus oli pistänyt joukkueen peräpäätä remonttiin MuSa-ottelun jäljiltä. Laitapuolustaja Julius Perälä debytoi nyt Ykkösessä ja Otto Schultz miehitti toisen topparin tontin Aldayr Hernándezin rinnalla. Lisäksi keskikentän Jesper Karlsson pelasi ensimmäistä kertaa avauskokoonpanossa. Kaikki kolme nuorta miestä ovat myös seuran omia kasvatteja.

- Kannan täysin vastuun tästä. Me olemme pelanneet nyt kaksi peliä peräkkäin ennakkoon heikompia vastustajia vastaan aivan karmeat ensimmäiset puoliajat. Vähän paremmat toiset puoliajat eivät tässä sarjassa riitä ketään vastaan. En halua osoitella sormella minnekään muualle suuntaan, vaan analysoida tämän kokonaisuuden nyt itse ensin läpi. Emme ole onnistuneet valmistamaan tätä joukkuetta tarpeeksi hyvin kahdessa edellisessä pelissä, päävalmentaja Tommi Pikkarainen myönsi TPS:n sivuilla.

- Meidän pitää lähteä liikkeelle taas perusasioista ja nöyrästä puolustuspelaamisesta. Huomisaamuna on treenit, sen jälkeen levätään muutama päivä ja sitten jatketaan taas täysillä töitä. Minä en ole luovuttamassa, eikä varmasti kukaan muukaan. Meillä on omat puutteemme, mutta tämä joukkue on varmasti parempi kuin kaksi viimeistä ottelua osoittavat. Turha kierrellä ja kaarrella ja mennä vaikka loukkaantumisten taakse, vaan myöntää, että joukkueen henkinen iskukyky ei ole ollut nyt riittävän korkealla tasolla. Minun tehtävänäni päävalmentajana on avata ne lukot ja saada tämä joukkue taas pelaamaan hyvää, voittavaa jalkapalloa, Pikkarainen painotti.

• TPS Miehet