Petteri Joensuu valittu huippuvaiheen alueelliseksi pelaajakehittäjäksi

• Seuratoiminta
  • Alueuutiset

Tyttöjen huippuvaiheen Läntisen alueen pelaajakehittäjäksi on valittu Petteri Joensuu

Joensuu siirtyy tehtävään Turun Palloseuran tyttöjen valmennuspäällikön tehtävästä. Joensuu toimii tällä hetkellä myös poikien maajoukkueiden videoanalyytikkona, sekä Läntisen alueen pelianalyysikouluttajana.

UEFA A-valmentajalisenssin omaava, Vaasasta kotoisin oleva Joensuu on toiminut aiemmin muun muassa TPS naisten edustusjoukkueen päävalmentajana, ÅIFK:n valmennuspäällikkönä ja miesten edustuksen päävalmentajana sekä FC Inter Turku P19 poikien vastuuvalmentajana.

Lisäksi Joensuu on toiminut 2007-2016 esimiestehtävissä Postissa.

UEFA A-lisenssin omaa Joensuu aloittaa tehtävässä 1. tammikuuta 2022.

Huippuvaiheen alueellisen pelaajakehittäjän tehtävän palkkaus on rakennettu Turun Seudun Urheiluakatemian, Olympiakomitean urheiluakatemian sekä Palloliiton urheiluakatemioihin suunnatun talenttivalmennustuen yhteistyöllä.

Palkkarakenteesta johtuen työnkuva suuntautuu voimakkaasti Turun Seudun urheiluakatemiaympäristön kehittämiseen. Toimenpiteinä ovat akatemian toimintamallin sekä rakenteiden kehittäminen ja johtaminen akatemiamittareita ja dataa hyödyntäen. Akatemian asiantuntijaprosessien kehittäminen ja verkoston johtaminen on myös olennainen osa tehtävänkuvaa. Akatemian kehitystyöhön kuuluu tärkeänä osana myös Turun seudun Urheiluakatemian lähialueen seurojen huippuvaiheen toimintaympäristön kehittäminen yhteistyössä seurojen kanssa.

Akatemian kehitystyön lisäksi alueellisen pelaajakehittäjän työnkuvaan kuuluu Palloliiton aluevalmennustehtäviä ja valmennusosaamisen kehittämistä Helmaripolun tapahtumissa.

Petteri Joensuu

Lisätietoja: