Peter Lundberg tyytyväinen U19-leirin antiin – ”Olen erittäin iloinen leiristä kokonaisuudessaan”

• Maajoukkueet

Alle 19-vuotiaiden poikien (2002) maajoukkueen muutaman päivän leiri päättyi lauantaina Eerikkilässä. Joukkueen päävalmentaja Peter Lundberg oli kokonaisuudessaan leirin antiin tyytyväinen.

Joukkue oli yhdessä edellisen kerran helmikuussa, joten pitkän tauon jälkeen sekä pelaajilla että valmentajilla oli into piukassa. Lundberg oli tyytyväinen leirillä näkemäänsä.

- Olen erittäin iloinen leiristä kokonaisuudessaan. Pelaajilla oli paljon energiaa ja he olivat iloisia päästessään taas yhteen. Leirillä oli hyvä henki ja pelaajista oli hauskaa edustaa jälleen maajoukkuetta. Leirin taso ja laatu olivat korkealla. Pelaajat ottivat oppia hyvin vastaan ja pyrimme kehittämään asioitamme jälleen eteenpäin, Lundberg kertasi leirin antia.

Lundberg oli joukkueensa kanssa ensimmäisen kerran helmikuussa ja jatkoi nyt pelillisten asioiden sisäänajoa.

- Kävimme läpi hyökkäys- ja puolustuspelaamisen periaatteita sekä erikoistilanteita. Jatkoimme siitä mistä aloitimme helmikuussa.

Lundbergin miehistö kohtasi harjoitusottelussa vuotta vanhemman ikäluokan ja voitti ottelun komeasti 3-0. Päävalmentaja olikin esityksestä mielissään.

- Se oli kova peli vuotta vanhempia vastaan, mutta pelasimme todella hyvin. Olen todella tyytyväinen peliimme, Lundberg kehui.

Joukkue kokoontuu seuraavan kerran yhteen lokakuussa neljän päivän leirille Eerikkilään ja EM-karsintaturnaus pelataan maaliskuussa.

U19 (-02) - U19 (-01) 3-0 (0-0)
1-0 59. Jan Heinonen (Roope Kantola)
2-0 71. Eetu Mömmö (Oliver Günes)
3-0 76. Pyry Lampinen (Günes)