Peter Lundberg katsasti pelaajia U18-maajoukkueeseen

• Maajoukkueet

Eteläisen ja läntisen alueen alle 18-vuotiaat pojat kokoontuivat tiistain ja keskiviikon aikana Eerikkilään lyhyelle leirille, jossa päävalmentaja Peter Lundberg pääsi katsastamaan uusia vaihtoehtoja maajoukkueen käyttöön.

Kyseessä oli lyhyt kokoontuminen, jossa Lundberg ehti joukkueen kanssa vetää yhdet harjoitukset ja ohjelmassa oli myös peli U17-maajoukkuetta vastaan. U18-joukkue voitti ottelun 2-1 ja maalintekijöinä toimivat Jasper Yrjas sekä Okko Pentikäinen.

- Tarkoitus oli nähdä sellaisia pelaajia, jotka ovat maajoukkueen ulkopuolella ja katsoa onko mukana pelaajia, jotka ovat ottaneet isoja kehitysaskeleita viime aikoina ja voisivat nousta mukaan maajoukkueeseen. Oli hyvä nähdä heidän harjoittelevan ja pelaavan sekä sitä kuinka pelaajat ovat kehittyneet, Lundberg avaa kokoontumisen tarkoitusperiä.

Lundbergin mukaan kokoontuminen täytti tarkoituksensa hyvin.

- Siellä oli muutama pelaaja, jotka pistivät silmään tulevaisuutta ajatellen. Harjoitusottelussa pelasimme myös hyvin, vaikka ehdimme olla vain vähän aikaa yhdessä. Pelissä oli ajoittain hieman epätasaisuutta, mutta kokonaisuudessaan pelasimme hyvää jalkapalloa ja pelaajat puolustivat sekä hyökkäsivät siltä pohjalta miten halusimme.

- Kokonaisuudessaan pelaajien asenne ja sitoutuminen oli hyvällä tasolla. Mukana oli mielenkiintoisia pelaajia ja olen tyytyväinen tapahtuman antiin, vaikka se olikin aika lyhyt, Lundberg kertoi.

• P2003