Pelipaikka-koulutusta Kaakossa

• Seuratoiminta

Vuonna 2016 päätetyn EU:n uuden tietosuoja-asetuksen (GDPR) siirtymäaika on päättymässä ja asetus astuu voimaan 25.5.2018.

Uusi asetus aiheuttaa muutos- ja tarkennustarpeita mm. Palloliiton Pelipaikka-järjestelmään sekä seurojen käytäntöihin henkilötietojen keräämisen, tallentamisen ja niiden käyttämisen osalta.
Kaakkois-Suomen piiri järjestää Palloliiton tuella kolme alueellista Pelipaikka-koulutusta, joissa käydään lävitse Pelipaikan käyttöä ja siinä tapahtuvia muutoksia sekä annetaan ohjeistusta seuroille GDPR-asetuksen huomioimiseksi niiden omassa toiminnassa. Koulutus on ensisijaisesti tarkoitettu seurojen pää- ja seurakäyttäjille sekä GDPR:n ja siihen liittyvien vastuiden osalta myös seuran hallituksen jäsenille ja toimihenkilöille.

Koulutusajankohdat:
- Etelä-Karjala, to 30.11. klo 18:00, Urheilutalo, Pohjolankatu 29, Lappeenranta
- Kymenlaakso ja Heinola, ma 4.12. klo 18:00, MyPa-talo, Koulutie 1, Kouvola
- Etelä-Savo, to 7.12. klo 18:00, Original Sokos Hotelli Vaakuna, Porrassalmenkatu 9, Mikkeli

Ohjelma:
- Avaus
- Mikä on GDPR?
- Pelipaikasta - yleistä, käyttö ja GDPR:n tuomat muutokset
- Ohjeita seuralle GDPR:n huomioimiseksi
- Päätös

Koulutusten kesto on n. 2 tuntia ja ne ovat osallistujille ilmaisia. Tarjoilun ja materiaalien varaamiseksi niihin on kuitenkin ilmoittauduttava etukäteen viimeistään 3 vrk ennen koulutusta alla olevalla ilmoittautumislinkillä.

ILMOITTAUDUN PELIPAIKKA-KOULUTUKSEEN >>

• Kaakkois-Suomi