Pelipaikka-koulutusta Itä-Suomessa

• Seuratoiminta
  • Alueuutiset

Vuonna 2016 päätetyn EU:n uuden tietosuoja-asetuksen (GDPR) siirtymäaika on päättymässä ja asetus astuu voimaan 25.5.2018

Uusi asetus aiheuttaa muutos- ja tarkennustarpeita mm. Palloliiton Pelipaikka-järjestelmään sekä seurojen käytäntöihin henkilötietojen keräämisen, tallentamisen ja niiden käyttämisen osalta.
Itä-Suomen piiri järjestää Palloliiton tuella kaksi alueellista Pelipaikka-koulutusta, joissa käydään lävitse Pelipaikan käyttöä ja siinä tapahtuvia muutoksia sekä annetaan ohjeistusta seuroille GDPR-asetuksen huomioimiseksi niiden omassa toiminnassa. Koulutus on ensisijaisesti tarkoitettu seurojen pää- ja seurakäyttäjille sekä GDPR:n ja siihen liittyvien vastuiden osalta myös seuran hallituksen jäsenille ja toimihenkilöille.

Koulutusajankohdat:
- 04.12. klo 18.00 Joensuu, Areena/Voitto-kabinetti (ilmoittautuminen viimeistään 30.11.)
- 07.12. klo 18.00 Kuopio, Kuopio-hallin kokoustila (ilmoittautuminen viimeistään 04.12.)

Ohjelma:
- Avaus
- Mikä on GDPR?
- Pelipaikasta - yleistä, käyttö ja GDPR:n tuomat muutokset
- Ohjeita seuralle GDPR:n huomioimiseksi
- Päätös

Koulutusten kesto on n. 2 tuntia ja ne ovat osallistujille ilmaisia.
Tilaisuudet järjestetään, mikäli niihin on ilmoittautumisajan puitteissa ilmoittautunut vähintään kuusi (6) osanottajaa.
Ilmoittautuminen piiriin Olli Hynniselle
olli.hynninen(*)palloliitto.fi