Pekka Utriainen on poissa

• Seuratoiminta

Entinen maajoukkuepelaaja ja ennen kaikkea vaasalaisessa jalkapallossa vuosikymmenet vahvasti vaikuttanut Pertti ”Pekka” Utriainen on kuollut.

Pitkäaikaisen ja uraauurtavan valmennusuran tehnyt Utriainen poistui keskuudestamme maaliskuun lopussa 82 vuoden iässä. Asiasta kertoi ensimmäisenä Vasabladet.

Utriainen edusti kotimaan kentillä VPS:aa ja VIFK:ta sekä lisäksi kahdeksan kauden ajan IFK Holmsundia Ruotsissa. A-maajoukkueessa hän pelasi kaksi ottelua vuonna 1963.

Aktiiviuransa jälkeen Utriainen siirtyi valmennustehtäviin ja valmensi useita vaasalaisseuroja. Suomen jalkapallovalmentajat ry:ssä hän oli myös aktiivisesti mukana ja hallituksen jäsenenä lähes kolme vuosikymmentä 1985-2012. Utriainen tunnettiin ennen kaikkea nuorten pelaajien monipuolisena kehittäjänä ja hänen oppejaan on käytetty laajalti valmennustyössä.

Palloliitto suree suuren jalkapallopersoonan poismenoa ja ottaa osaa Pekka Utriaisen läheisten suruun.

• Palloliitto