Pauli Kuusijärvi jatkaa Gnistanissa

• Jalkapallosarjat

Pauli Kuusijärvi ja IF Gnistan ovat allekirjoittaneet ensi kauden kattavan pelaajasopimuksen.

Kuusijärvi palasi Oulunkylään viime kaudeksi HIFK:sta, jota hän edusti viiden kauden ajan Ykkösessä sekä Veikkausliigassa. Tämän lisäksi Kuusijärvi omaa kokemusta maamme pääsarjatasolta FC Hongan sekä Valkeakosken Hakan riveistä. Viime kaudella Kuusijärvi pelasi Gnistanin riveissä 24 ottelua Kakkosessa ja niissä hän viimeisteli viisi maalia.

Kokenut toppari kertoo viihtyvänsä Gnistanissa hyvin.

– Totta kai todella tyylikkäästi hoidetun vuoden jälkeen jatko Gnistanissa oli luonnollinen valinta. En ole vielä niin vanha kuin miltä näytän, joten jalka nousee yhä. Seurana Gnistan kytee kaupungiosahenkeä ja yhteisöllisyyttä. Lämmin fiilis kaikin puolin, sillä seura on täynnä upeita ja sydämellisiä jalkapalloihmisiä, joita ilman vain harva seura pyörisi ylipäätään, mies kertoo Gnistanin sivuilla.

Gnistanin päävalmentaja Roberto Nuccio on erittäin tyytyväinen Kuusijärven jatkamisesta joukkueessa ja uskoo hänen olevan iso vahvistus Gnistanille ensi kaudella.

– Olen tosi tyytyväinen, että Pauli jatkaa, koska se antaa meille jatkuvuutta. Viime kaudella hän oli yksi meidän parhaimmista pelaajista, joka pystyy vaikuttamaan peliin erittäin positiivisesti. Pauli on kokenut ja todella hyvä pelaaja, joka on henkisesti iso vahvistus koko joukkueelle, kertoo Nuccio.

Nuccion kanssa ensi kauden joukkuetta rakentavat Antti Uusitalo sekä Gnistan Oy:n tuore toimitusjohtaja Marko Kolsi, joka aloitti tehtävässään kuluvan viikon alussa. Myös Kolsi on erittäin iloinen sopimuksen syntymisestä Kuusijärven kanssa.

– Olemme kaikki seurassa iloisia Paulin jatkosta. Hän on yksi tärkeä palanen joukkueen rakentamisessa. Paulilla on kokemusta siitä, mitä Ykkösessä menestyminen vaatii ja tuo tullessaan tietyn vaatimustason sekä mentaliteetin minkä joukkueemme tarvitsee, kommentoi Kolsi.

• Gnistan