Palloliitto yhteistyöhön Salesforcen kanssa – ”Pelikentällä kaikki ovat yhdenvertaisia”

Jalkapallossa yhteistyön merkitys korostuu ja onnistumiseen tarvitaan iso joukko ihmisiä. Menestyksen mahdollistavat niin joukkue kuin sen takana seisovat tukijoukotkin. Teknologiajätti Salesforce on jatkossa  mukana tukemassa Palloliiton toimintaa.

Maailman johtavan CRM-alustan asiakkuuksien hallintaan tarjoava teknologiayritys Salesforce on solminut yhteistyösopimuksen Palloliiton kanssa. Salesforce haluaa osoittaa tukensa koko jalkapalloperheelle, johon kuuluvat niin seurat, pelaajat, pelaajien takana seisovat tukijoukot kuin fanit. Salesforcea ja Palloliittoa yhdistää rakkaus peliin ja halu tukea erityisesti lapsia ja nuoria.

–  Palloliitto tekee äärimmäisen tärkeää työtä ja me haluamme auttaa heitä siinä. Tällä hetkellä Suomessa on lähes 130  000 rekisteröitynyttä pelaajaa, joita tahdomme tukea. Erityisesti nuorten toiminnan tukeminen on lähellä sydäntämme, Salesforcen asiakkuusjohtaja Ella Haapiainen kertoo.

Palloliiton strategian keskiöstä löytyy muun muassa seurojen toiminnan kehittäminen, koko yhteisöä vahvistava viestintä sekä laadukkaiden pelaajapolkujen tarjoaminen. Missiona on tarjota jalkapalloa jokaiselle.

– Pelikentällä kaikki ovat yhdenvertaisia. Tämä on tärkeä arvo, josta pidämme kiinni. Olemme vastuussa toiminnastamme niin seuroille kuin koko jalkapalloyhteisölle, joten myös kumppaneiltamme odotetaan sitoutumista yhteiseen arvopohjaan. On hienoa, kun yhteinen tavoite kumppanin kanssa on kirkas, myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis Palloliitosta sanoo.

Yhteistyösopimuksen lisäksi Palloliitto on ottanut käyttöönsä Salesforcen tuotteita taatakseen paremman ja tehokkaamman palvelun koko laajennetulle jalkapalloperheelleen. Salesforce Platformilla on tarkoituksena hallinnoida niin kutsuttua seura-CRM:ää, jonka avulla muun muassa yhteistyö, koulutukset, sertifikaatit ja erilaiset hankkeet seurojen kanssa löytyvät yhdestä paikasta. Marketing Cloud -digimarkkinointialusta puolestaan tulee auttamaan viestinnässä faneille kuin muillekin sidosryhmille.

Kiinnostaako sinua sekä liike-elämä että urheilu? Keskiviikkona 14.4. kello 10 järjestettävä Salesforce Live -virtuaalitapahtuma yhdistää kumpaakin! Bisneksen ja urheilun yhdistävistä tekijöistä virtuaaliselle lavalle nousee puhumaan Huuhkajien päävalmentaja Markku Kanerva. Palloliiton Ville-Pekka Inkilä kertoo, kuinka CRM toimii seurojen yhteistyön kehittämisessä. Lisätiedot löydät täältä!