Palloliitto suosittelee koronarokotteen ottamista

Palloliitto suosittelee täyden koronarokotussuojan hankkimista. Väestön korkea rokotekattavuus mahdollistaa täysipainoisen tapahtumien järjestämisen, kilpailujen pelaamisen, harrastamisen jatkumisen sekä seurojen ja ammattipelaajien toimeentulon turvaamisen.

Valtioneuvosto ja THL suosittelevat koronarokotuksen ottamista. THL:n mukaan täysi rokotesarja (2 rokotetta) antaa hyvän suojan koronavirustautia vastaan ja suoja vakavaa tautimuotoa vastaan on hyvä. Jalkapallon, seurojen ja pelaajien kannalta kattava väestön rokotesuoja mahdollistaa tapahtumien terveysturvallisen täysipainoisen järjestämisen. Lisäksi hyvä rokotekattavuus antaa jalkapallon harrastajille lapsista aikuisiin mahdollisuuden jatkaa merkityksellistä harrastamista ja henkisen sekä fyysisen hyvinvoinnin ylläpitoa ja edistämistä.

THL suosittelee koronavirusrokotusta Suomessa tällä hetkellä kaikille 12 vuotta täyttäneille ja sitä vanhemmille. Rokotus on vapaaehtoinen ja maksuton.

Myös Jalkapallon Pelaajayhdistys ja Subway Kansallinen Liiga julkaisivat myönteisen kantansa rokotuksiin. Täysi koronarokotussarja vähentää THL:n mukaan altistumisen riskiä merkittävästi. Rokotekattavuus mahdollistaa jalkapallosarjojen pelaamisen suunnitellusti ja futsalsarjat on mahdollista pelata ohjelman mukaisesti ja terveysturvallisissa olosuhteissa.

THL:n mukaan koronarokotus vähentää koronaviruksen erittymistä merkittävästi ja ehkäisee viruksen tarttumista ihmisestä toiseen. Rokotus ei kuitenkaan estä tartuntoja kokonaan. Siksi on tärkeää, että noudatat varotoimia, kun tapaat rokottamattomia ihmisiä tai ihmisiä, joilla on suurentunut riski saada vakava koronavirustauti. Kun käytät maskia ja pidät etäisyyttä, suojaat heitä tartunnalta.

Lisätietoa:

JPY >>