Palloliitto seuraa Bosnia-Hertsegovinan tilannetta – Huuhkajien ottelu pelataan suunnitellusti Zenicassa

• Maajoukkueet

Huuhkajat kohtaa Bosnia-Hertsegovinan ensi lauantaina MM-karsintaottelussa vieraskentällä. Tiistaina UEFAn kanssa päivitettyjen tietojen mukaan ottelu pelataan suunnitelman mukaisesti Zenicassa.

Viime päivinä on uutisoitu laajasti Bosnia-Hertsegovinan poliittisesti kiristyneestä ja kärjistyneestä tilanteesta.

Palloliitto on käynyt asiasta keskustelua Bosnia-Hertsegovinan liiton ja UEFAn kanssa. Seuraamme tiiviisti myös Ulkoministeriön viestintää maan tilanteesta >>

- Olimme Uefan kilpailu- ja turvallisuuspuoleen yhteydessä viimeksi tiistaina aamulla. Toistaiseksi esteitä ottelun pelaamiselle ei ole tiedossa. Otteluun valmistautuminen etenee suunnitelman mukaisesti, Palloliiton puheenjohtaja Ari Lahti kertoo.

Suomen kannattajia sen sijaan ei voimassa olevan tiedon mukaisesti päästetä Bosnia-Hertsegovina -ottelun katsomoon Zenican paikallisviranomaisten määräyksestä. Tämän päätöksen on kerrottu johtuvan maan alhaisesta rokotekattavuudesta ja nopeasti heikentyneestä koronatilanteesta.

Kannattajien pääsyn estäminen ottelun katsomoon ei Palloliiton tietojen mukaan liity maan poliittiseen tilanteeseen.

Palloliiton tietojen mukaan suomalaisia kannattajia on matkustanut ja matkustamassa Zenicaan noin 60 henkilöä. Palloliitto ei voi varmistaa heidän pääsyään otteluun.

Palloliitto on ollut kannattajien tilanteesta yhteydessä UEFAan.

• Huuhkajat