Palloliitto onnittelee 70-vuotiasta Pauli Miettistä

Suomalaisen valmentajakoulutuksen uranuurtaja Pauli Miettinen täyttää tänään perjantaina 70 vuotta.

Pauli Miettisen jalkapallopolku alkoi synnyinkaupungista Kuopiosta, Kopareiden riveissä. Kuopiosta tie vei Jyväskylään, missä Miettinen opiskeli liikuntatieteiden maisteriksi. Palloliiton koulutuspäällikkönä hän aloitti vuonna 1980.

Miettinen teki ison pohjatyön suomalaisen valmentajakoulutuksen kehittämisessä niin rakenteiden, kurssien kuin materiaalienkin tuotannossa. Osaamistaan hän on jakanut lisäksi lukuisissa kirjoittamissaan valmennuskirjoissa. Miettisen koulutuspäällikköuran loppuvaiheissa UEFA hyväksyi ensimmäisen kerran Suomen valmentajakoulutuksen UEFA:n standardien mukaiseksi.

Palloliitosta Miettinen siirtyi Kuusamon kaupungin vapaa-aikatoimenjohtajaksi vuonna 2000. Virasta hän jäi eläkkeelle vuonna 2016.

Miettinen palkittiin Suomen Palloliiton kultaisella ansiomerkillä vuonna 2000. Suomen liikuntakulttuurin ja urheilun ansioristin hän sai 2015.

Intohimoinen jalkapallomies viihtyy yhä rakkaan lajin parissa. Ikämiesfutiksen lisäksi Miettinen nauttii kotikaupunkinsa Kuusamon luonnosta, laskettelusta, hiihdosta ja golfista. Miettinen on täydentänyt osaamistaan läpi elämän, eikä jatkuva oppimisen halu ole sammunut vieläkään: parhaillaan hän tekee tohtorin väitöskirjaa Lapin yliopistoon.

Palloliitto onnittelee Miettistä pyöreistä vuosista!