Palloliitto jätti UEFA Super Cupin 2021 hakemuksen

• Jalkapallosarjat

Kauden 2021 UEFA:n finaalien hakuprosessit etenevät ja Palloliitto jätti viime viikolla oman hakemuksensa Super Cupin järjestämisestä Helsingin Olympiastadionilla reilun kahden vuoden kuluttua.

Alustavan kiinnostuksensa vuoden 2021 Super Cupin järjestämiseen ilmoitti viime lokakuussa Suomen ohella kolme maata: Pohjois-Irlanti, Ukraina ja Valko-Venäjä. Lopullisten hakemusten jättämisen määräaika oli 15. helmikuuta ja UEFA pyytää niihin vielä mahdollisia tarkistuksia ja lisäyksiä hakemuksiin maaliskuun aikana.

Päätökset vuoden 2021 finaalien järjestäjistä tehdään UEFA:n hallituksen kokouksessa 29. toukokuuta 2019.

Hakemusta on valmisteltu Palloliitossa tiiviisti viime vuoden puolelta lähtien. Mukana prosessissa on Palloliiton puolelta useampi henkilö ja hakua on tehty tiiviissä ja hyvässä yhteistyössä niin Helsingin kaupungin kuin useammankin ministeriön kanssa. UEFA:lle liitteineen yli parisataasivuinen hakemus lähti viime viikolla hyvissä ajoin ennen määräpäivää.

• Palloliitto