Palloliitto ja Daikin Finland yhteistyöhön

Daikinista osa suomalaista jalkapalloperhettä - Palloliitto iloitsee uudesta kumppanuudesta.

Maailman johtava lämmitys-, jäähdytys- ja ilmanvaihtoratkaisujen toimittaja Daikin ja Suomen Palloliitto aloittavat yhteistyön. Yhteistyö kattaa laajasti jalkapallotoimintaa maajoukkueesta ruohonjuuritasolle.

Daikinin nimikkopelaaja Huuhkajissa on Saksan Bundesligan Union Berlinissä pelaava, huhtikuussa hattutempun vain 17 minuutissa iskenyt hyökkääjä Joel Pohjanpalo.

– Haluamme ottaa vastuun oman toimialamme johtavana yrityksenä osallistumisesta suomalaisen yhteiskunnan kehittämiseen. Samalla haluamme kasvaa yhdessä tavalla, joka tarjoaa yhdistäviä elämyksiä ja unohtumattomia kokemuksia, kertoo Daikin Finlandin toimitusjohtaja Osman Orkan Durmaz.

– Daikin valitsee yhteistyökumppaninsa erittäin huolellisesti. Tuemme tapahtumia ja organisaatioita, jotka ovat laadultaan ja arvoiltaan kehityksen kärjessä. Palloliiton arvot ja tavoitteet sopivat loistavasti yhteen Daikinin kanssa, joten odotamme yhteistyötä innolla, Orkan Durmaz jatkaa.

Vuosi 2021 on ollut suurta jalkapallon juhlaa. Keväällä sekä naisten jalkapallomaajoukkue Helmarit että miesten futsalmaajoukkue varmistivat paikkansa EM-lopputurnauksissa, ja kesällä miesten jalkapallomaajoukkue Huuhkajat esiintyy ensimmäistä kertaa EM-viheriöllä.

– Menestyksemme jalkapallokentillä on ollut ennennäkemätöntä, mutta menestyksen eteen on tehty hurjasti töitä. Helmareiden, Huuhkajien ja miesten futsalmaajoukkueen EM-kisapaikat osoittavat, että suunta on oikea, vahvistaa Palloliiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis.