Palloliitto ja Coca-Cola yhteistyösopimukseen

Suomen Palloliitto ja Coca-Cola ovat solmineet kaksivuotisen yhteistyösopimuksen, jonka myötä Coca-Cola on vahvasti tukemassa suomalaista jalkapalloa sen kaikilla tasoilla.

Jalkapallo on maailman puhutuin kieli ja Suomen harrastetuin laji, joka koskettaa viikoittain satoja tuhansia suomalaisia. Coca-Colalla on maailmanlaajuisesti pitkä tausta urheilun tukemisesta laaja-alaisesti; Coca-Cola on ollut pitkään olympialaisten pääyhteistyökumppaneita ja oli samassa roolissa myös muun muassa vuoden 2016 jalkapallon EM-lopputurnauksessa.

Coca-Cola haluaa olla mukana tukemassa myös suomalaista jalkapalloa ja sitä yhteisöllisyyttä, jonka jalkapallo kaikille lajin parissa toimiville tarjoaa.

- Jalkapallon hienous tiivistyy siihen, että suhtaudumme vähintään yhtä suurella intohimolla oman paikallisjoukkueemme menestykseen kuin johonkin kansainväliseen huippujoukkueeseen. Suomessa on yli 900 rekisteröityä jalkapalloseuraa, joilla on omat vannoutuneet kannattajansa ja faninsa. Tämä porukka on suomalaisen jalkapallon sykkivä sydän, jolle Palloliiton yhteistyön kautta tulemme tarjoamaan jotain erityistä, kertoo Coca-Cola Suomen markkinoinnista vastaava Vilma Karvonen.

Coca-Cola oli vahvasti mukana jo viime kesänä Suomessa pelatussa U19-poikien EM-lopputurnauksessa yhtenä turnauksen pääyhteistyökumppaneista.

- Viime kesä osoitti, että Coca-Cola on Palloliitolle ja suomalaiselle jalkapallolle erittäin luonteva ja hyvä yhteistyökumppani. Sopimuksen myötä pääsemme nyt syventämään yhteistyötämme pidemmällä aikajänteellä. Coca-Colalla on pitkä kokemus urheilun tukemisesta ja olemme jo nyt ideoimassa erilaisia keinoja, joilla tämä yhteistyö tulee näkymään konkreettisesti kenttätasolla, Palloliiton myynti- ja markkinointijohtaja Mikko Varis sanoo.

Lisätietoja:
    Mikko Varis, Myynti- ja markkinointijohtaja, Suomen Palloliitto, 040 513 6100