Palloliitto hakee koulutettavia videoanalyytikkoja

Suomen Palloliitto järjestää videoanalyytikkojen peruskoulutuksen tyttöjen Helmariturnauksen yhteydessä Eerikkilän Urheiluopistolla 29.7. –2.8.2021.

Koulutus käynnistyy päivää ennen turnauksen alkua ja itse turnaus pelataan 30.7–2.8.2021.

Aiempien vuosien tapaan koulutuksen tarkoituksena on kouluttaa valtakunnallisesti lisää osaavia videoanalyytikkoja sekä löytää koulutuksen kautta lisää osaavia, motivoituneita ja päteviä analyytikkoja tekemään myöhemmin oto-työtä eri alueiden Huuhkaja- ja Helmaripolun tapahtumissa.

Lisäksi pätevimmille tekijöille voi jatkossa olla tarjolla töitä myös Palloliiton alue- ja maajoukkueiden parissa. Peruskoulutus antaa myös mahdollisuuden hakeutua jatkossa videoanalyytikkojen jatkokoulutusprosessiin, joka alkaa uudistuneessa muodossa syksyllä 2021.

Olet etsimämme analyytikkokoulutettava, jos omaat jo jonkin verran kokemusta videoiden hyödyntämisestä arkivalmennuksen laadun parantamisessa sekä kuvaus- ja analyysikokemusta. Tietotekninen osaamisesi on hyvällä tasolla ja joidenkin analyysiohjelmien käyttö on sinulle tuttua. Ymmärrät myös lajia: omaat valmentajakokemusta useammalta vuodelta ja olet ainakin C-, toivottavasti jo UEFA B-tasolla koulutettu valmentaja.

Optimitilanteessa olet myös osa- tai kokoaikaisessa työsuhteessa seuraan, jolloin pääset hyödyntämään ja jalkauttamaan saamiasi oppeja myös seuraympäristössä. Olet tottunut työskentelemään tarvittaessa paineen alla ja tekemään myös pitkiä päiviä tunteihin katsomatta. Ennen kaikkea olet motivoitunut oppimaan uutta tällä saralla ja haluat kehittää omaa osaamistasi ja samalla palvella muita.

Koulutukseen valitaan yhteensä 12 henkilöä ja valinnassa arvostetaan erityisesti niitä hakijoita, jotka voivat alustavasti sitoutua työskentelemään lähialueensa Huuhkaja- ja Helmaripolun ja muissa alueellisissa tapahtumissa koulutuksen jälkeen. Eri alueilla tarvittavien henkilöiden määrä vaihtelee ja haussa painotetaan jonkin verran niitä alueita, joilla tarve on suurin. Toivomme kuitenkin hakemuksia laajasti ympäri Suomen.

Koulutuksen sisältö koostuu pelianalyysimenetelmien teoriaopinnoista sekä etenkin runsaasta käytännön harjoittelusta. Koulutuksen aikana opit tekemään ns. livetäggäystä, harjoittelet otteluiden laadukasta, ns. taktista kuvausta sekä saat kokemusta toimimisesta valmennusryhmän jäsenenä analyytikon roolissa. Teoriapuolen sisältö keskittyy ennen kaikkea laadullisten analyysimenetelmien hyödyntämiseen valmennusprosessin tehostamisessa.

Palloliitto tarjoaa koulutuksen täysihoitoineen ilmaiseksi (to-ma), mutta matkakustannuksia Eerikkilään tai mahdollisia ylimääräisiä majoitusöitä ei korvata. Koulutuksesta saat myös tarvittaessa 5 täydennyskoulutustuntia UEFA B- tai UEFA A-valmentajalisenssiäsi varten. Koulutus alkaa torstaina 29.7. noin klo 12.00 ja päättyy maanantaina 2.8. noin klo 16.00.

Mikäli kiinnostuit asiasta ja koet olevasi etsimämme henkilö, täytä hakemuksesi täällä:  https://link.webropolsurveys.com/S/5131F047D6E84AEC

Hakuaika päättyy sunnuntaina 6.6.2021 klo 23.59 ja valinnoista tiedotetaan kesäkuun loppupuolella.

Lisätietoja:

Henri Lehto