Palloliiton henkilöstöä koskeneet yhteistoimintaneuvottelut on saatu päätökseen

Palloliitossa käytyjen yhteistoimintaeuvottelujen tuloksena suurin osa henkilöstöstä on vuosilomalla ja/tai lomautettuna touko-kesäkuun aikana. Jalkapallotoiminnan keskeytyksen pidentyessä myös poissaolot jatkuvat porrastetusti heinä-elokuun ajan.

Poissaolojen kestot vaihtelevat toiminnoittain ja toimenkuvittain sekä henkilöittäin. Syynä yt-neuvotteluille ja lomautuksille on työn tilapäinen ja merkittävä väheneminen koronapandemian ja sen tuomien rajoitusten johdosta.

- Koko yhteiskunta ja myös jalkapallon toimiala on kiperässä tilanteessa, mutta olen varma, että jalkapallon perusidentiteettiin kuuluva yhteistyö on tässäkin tilanteessa voimavaramme.

- Palloliiton peruspalvelujen toimivuus varmistetaan poissaoloista huolimatta, mutta lomat ja lomautukset voivat aiheuttaa viivettä eri toiminnoissa ja vastausajoissa, pääsihteeri Marco Casagrande kertoo.

Lisätietoja:
    Marco Casagrande, [email protected]