Palloliiton hallitus päätti UEFA HatTrick olosuhdeavustuksista seuroille ja teki muutoksia kilpailumääräyksiin

• Seuratoiminta

Palloliiton hallitus kokoontui 13. joulukuuta vuoden viimeiseen kokoukseen. Tärkeiden olosuhdeavustus- ja kilpailumääräyspäätösten lisäksi hallitus vahvisti työryhmät ja valiokunnat vuodelle 2022.

Hallitus päätti kokouksessa vuoden 2022 hallituksen alaisten valiokuntien ja työryhmien kokoonpanot >>

Kokouksessa hallitus päätti UEFAn HatTrick-V olosuhdeohjelman 575 000 euron suuruisen tuen jakamisesta seuroille >>

Hallitus hyväksyi kokouksessa Uefa-lisenssimääräykset 2022-2023.

Muutokset kilpailumääräyksiin ja muihin sääntöihin hyväksyttiin kilpailutyöryhmän esityksen mukaisesti. Muutokset liittyivät muun muassa varoituksiin ja kentältäpoistoihin, mihin lisättiin lievennysmahdollisuus peli- ja toimitsijakiellon kärsimiseen.

Tyttöjen pelaaminen poikien sarjoissa ja joukkueissa vapautui merkittävästi >>

Hallitus vahvisti myös lopulliset lohkojaot valtakunnallisiin sarjoihin (Miesten Kakkonen, Naisten Suomen Cup, T18 SM-karsinta, P17 SM-karsinta ja Ykkönen ja P20 SM-karsinta ja Ykkönen sekä naisten Kakkonen). Miesten Kakkosen osalta tehtiin aiemmin hyväksyttyyn lohkojakoon muutos, joka johtui siitä, että RoPS ei ottanut paikkaa vastaan miesten Ykköseen vaan siirtyi pelaamaan miesten Kakkoseen. Tästä johtuen KuPS Akatemia siirrettiin lohkoon A Ykköseen nousseen PEPO:n tilalle, ja RFA:n luopuessa paikastaan C-lohkossa, lohkoa täydennettiin GBK:lla.