Palloliiton hallitus päätti talenttivamennustuista - Pelipassimäärät lupaavassa nousussa

Palloliiton hallitus kokoontui tiistaina ja keskiviikkona kaksiosaisessa kokouksessa.

Hallitus päätti jakaa kaikkiaan 810 000 euroa talenttivalmennustukea seuroille.
    Voit lukea lisää myönnetyistä talenttivalmennustuista ja perusteluista täältä >>

Hallitus totesi, että pelipassimyynnin tilanne on lupaava koronatilanteen jälkeen. Lasten ja nuorten sarjat on saatu käyntiin ja viesti seuroista on, että harrastajat ovat palanneet ja palaamassa kentille.

Seuroissa on tehty hienoa työtä harrastajien innoittamiseksi takaisin kentille.  Kesäkuun puolivälissä pelipassin kuluvalle kaudelle on lunastanut hieman yli 113 000 pelaajaa, mikä on 16 000 enemmän kuin viime vuonna vastaavaan aikaan.

Hallitus totesi, että Palloliiton kuluvan vuoden tulosennuste näyttää edelleen budjetoidun mukaiselta. Ennustetta tarkennetaan elokuun kokouksessa, kun on tiedossa mahdolliset EURO2020-lopputurnauksen tuomat bonusrahat, ja toisaalta hallituksella on parempi käsitys syksyn kororajoitusten tuomasta epävarmuudesta.

Palloliiton tytäryhtiö Fanimo Oy:n kautta toteutettava pelipaitamyynti on edennyt myös erittäin hyvin.

Hallitus vahvisti Palloliiton ja Kansallisen Liigan järjestämissopimuksen kuluvalle kaudelle sekä teki päätöksen, että loppuvuoden aikana valmistellaan pidempää sopimusta tuleville vuosille. Lisäksi vahvistettiin Fast Track -malli naisten ylimpien sarjatasojen valtakunnallisen kasvun vahvistamiseksi.

Hallitus sai väliraportin Miesten Suomen Cupin kilpailutyöryhmältä. Työryhmä jatkaa työtään ja antaa tarkemmat esitykset pelitavasta hallitukselle syksyllä.

Lisäksi hallitus sai tilannekatsauksen futsalstrategian etenemisestä ja vahvisti futsalin kilpailumääräykset kaudelle 2021-2022.

Hallitus hyväksyi talous- ja toimintasuunnitelman raamit vuodelle 2022. Yksityiskohtainen suunnitelma tuodaan hallitukselle hyväksyttäväksi syksyllä.