Palloliiton hallitus koolla – Talous- ja toimintasuunnitelma 2022 etenee Seuraparlamentin hyväksyttäväksi

Palloliiton hallitus kokoontui maanantaina 18. lokakuuta etäyhteyksin.

Palloliiton hallitus hyväksyi esityksen talous- ja toimintasuunnitelmasta vuodelle 2022. Suunnitelma etenee marraskuun Seuraparlamentille hyväksyttäväksi. Budjettiesitys vuodelle 2022  sisältää miljoonan euron strategiapanokset, joiden kattamiseksi käytetään EURO2020 -turnauksen tuomaa ylijäämää. Vuodelle 2022 esitetyt kokonaiskulut ovat 32,6 miljoonaa euroa.

Lisäksi hallitus päätti muutosesityksistä vuoden 2022 rangaistusmääräyksiin. Häirintää koskevan sääntökohdan osalta kiellettyjen tekojen määrittelyyn otettiin mukaan vihapuheen kielto.

Erotuomareiden kunnioittamiseen ja erotuomareiden koskemattomuuteen liittyvien rikkomusten osalta hallitus pyysi kurinpitoelimiä kiinnittämään erityistä huomiota sanktioiden suuruuteen. Pelin tulee olla myös erotuomareille turvallinen.

Keväästä asti työskennelleen Suomen Cupin työryhmän esitys miesten Suomen Cupin pelitavaksi 2022 hyväksyttiin ehdotuksen mukaisesti. Kilpailun tarkempi aikataulutus ja tarkemmat määräykset valmistellaan ja päätetään joulukuun kokouksessa. Lue lisää miesten Suomen Cupin uudistuksesta >>

Lisäksi hallitus päätti Naisten Ykkösen lisenssijärjestelmän käyttöönotosta ja hyväksyi lisenssimääräykset 2022.

Seurojen Kokous päätettiin järjestää 22.-23.4.2022​ Helsingissä.