Palloliiton entinen pääsihteeri Stig Holmqvist on poissa

Palloliiton entinen pääsihteeri ja A-maajoukkuepelaaja Stig Holmqvist on kuollut 84 vuoden iässä.

Holmqvist menehtyi maanantaina pitkäaikaisen sairauden murtamana. Asiasta kerrottiin ensimmäisenä HIFK:n verkkosivuilla.

Pelaajaurallaan Holmqvist nousi HIFK:n edustusjoukkueeseen 19-vuotiaana ja otti nopeasti paikkansa tärkeässä roolissa pelinrakentajana. HIFK:hon Holmqvistin houkutteli valmentajalegenda Roland Wiik, joka takasi, että hentorakenteinen nuorukainen mahtuu joukkueeseen. Aktiiviuransa lopulla siihen saakka HIFK:n värejä kantanut Holmqvist edusti vielä kauden ajan HJK:ta ja kauden Upon Palloa.

A-maajoukkueessa Holmqvist debytoi vuonna 1959 ja kaikkiaan A-maaotteluita kertyi vuosina 1959-65 tilille 21 kappaletta.

Aktiiviuransa jälkeen Holmqvist siirtyi taustavaikuttajaksi suomalaisessa jalkapallossa ja toimi Palloliiton pääsihteerinä vuodet 1985-89.

Palloliitto jää kaipaamaan entistä pääsihteeriään ja jo pelaajana teknisesti ja taktisesti aikansa huippua edustanutta Stigua ja ottaa osaa hänen läheistensä suruun.

• Palloliitto