Pallo-Iirojen Eetu Kaipio Länsi-Suomen Kolmosen Vuoden Pelaaja

SPL:n Länsi-Suomen piiri nosti jalkapallokaudella 2017 ylimmän piirin järjestämän sarjan eli miesten Kolmosen näkyvyyttä monin eri keinoin. Viikkoraportit, mysteerivieraan matsikäynnit ja kuukauden pelaajien palkitsemiset tulivat sarjaa seuraaville tutuiksi.

Kauden päätteeksi kaikki Kolmosen pelaajat pääsivät äänestämään sarjan vuoden pelaajaa. Eniten ääniä sai Pallo-Iirojen kapteeni ja keskikentän tehomies Eetu Kaipio.

Kolmosen Vuoden Pelaaja palkitaan nyt ensimmäistä kertaa ja Eetu Kaipio palkittiin kauden aikana jo sarjan toukokuun pelaajana. Kaipiolla oli vahva ja tärkeä rooli Iirojen keskikentän pohjalla. Hän on pelaaja, joka omalla panoksellaan varmasti vaikuttaa peliin. Lisäksi erikoistilannetaituri Kaipio täräytti joukkueelleen useita maaleja vapaapotkuista.

Kovassa Länsi-Suomen Kolmosessa Pallo-Iirot jäi lopulta kolmanneksi. Eetu Kaipio pelasi 19 ottelussa ja täräytti peräti 10 maalia. Koko sarjan maalipörssissä se riitti keskikenttäpelaajalle komeaan seitsemänteen sijaan.

Eetu Kaipio oli luonnollisesti ilahtunut kanssapelaajien huomionosoituksesta.

- Arvostan palkintoa suuresti, koska minua ovat äänestäneet sarjan muut pelaajat. Pallo-Iiroissa kautemme päättyi pettymykseen, joten tällainen henkilökohtainen kunnianosoitus lämmittää paljon.

- Olen urallani siinä pisteessä, että paljon itseäni tärkeämpää on menestyä joukkueena. Kehut ovat kuitenkin suomifutiksessa aina kiven alla, joten ylpeänä otan palkinnon vastaan. Ensi kaudella vaihtaisin kuitenkin henkilökohtaiset saavutukset sarjanousuun.

- Uskon että tulemme taistelemaan noususta viime vuosien tapaan viimeiseen asti ja toivottavasti uusi joukkueemme olisi tarpeeksi vahva saavuttaaksemme viimein tavoitteemme, päättää Kaipio.

• Länsi-Suomi