Päivityksiä koronaohjeisiin - Lasten ja nuorten toiminta saa jatkua

Palloliitto on päivittänyt aiemmin annettuja ohjeita jalkapallon ja futsalin harrastustoiminnasta. Lasten ja nuorten harrastustoiminta voi jatkua terveysturvallisuus huomioiden.

Palloliitto on päivittänyt lasten ja nuorten harrastetoimintaa koskevaa ohjeistusta 6.3. Uuden ohjeistuksen löydät täältä. >>

Harrastustoiminnassa voimassa on sekä koko Suomea koskevia että alueellisia rajoituksia ja suosituksia. Alueelliset rajoitukset ja suositukset riippuvat siitä, missä epidemian vaiheessa alue on. Tarkista alueesi epidemiatilanne täältä.

Palloliiton ohjeistus on yhtenäinen Olympiakomitean ohjeiden kanssa.

Lasten ja nuorten toiminnalla tarkoitetaan Palloliiton ohjeissa alle 20-vuotiaiden toimintaa. Toiminnassa tulee kiinnittää huomiota lähikontaktien vähentämiseen.

Ohjeistukset lasten ja nuorten harrastustoimintaan ovat voimassa kiihtymis- ja leviämisvaiheen alueilla (sairaanhoitopiireissä) 8.-28.3.2021.

Palloliitto korostaa, että viranomaiset voivat vielä täsmentää ohjeita, mistä voi seurata muutoksia Palloliiton linjauksiin.

Seuraa ajankohtaista ohjeistusta: www.palloliitto.fi

Juttua muokattu 6. maaliskuuta kello 13.30: Lisätty tieto uudemmasta ohjeistuksesta ja laitettu linkki tuoreimpaan uutiseen.
    • korona