Päätös Kakkosen Gnistan-MiPK -ottelusta pysyy voimassa

• Jalkapallosarjat

Urheilun oikeusturvalautakunta on antanut ratkaisunsa liittyen Palloliiton kilpailutoimiston päätökseen 5.5.2018 pelatusta Miesten Kakkosen ottelusta Gnistan-MiPK.

Ottelu päättyi Gnistanin voittoon 3-1. Gnistan käytti ottelussa vaihtopelaajaa, jota ei ollut merkitty ottelun pelaajaluetteloon eikä nimetty vaihtopelaajaksi ennen ottelun alkua. Mikkelin Kissat ry teki 7.5.2018 tapahtuneen johdosta vastalauseen, jonka johdosta Palloliiton kilpailutoimisto muutti ottelun lopputuloksen MiPK:n voitoksi 0-3.

Gnistan valitti kilpailutoimiston päätöksestä Palloliiton vastalausevaliokunnalle, joka 5.6.2018 tekemällään päätöksellä hylkäsi Gnistanin valituksen.

Gnistan haki tämän jälkeen muutosta ratkaisuun urheilun oikeusturvalautakunnalta vaatien, että vastalausevaliokunnan päätös kumotaan tai ainakin, että sääntörikkomuksesta määrätään lievempi seuraamus.

Oikeusturvalautakunta on nyt tehnyt ratkaisun asiassa ja katsoo, ettei kilpailumääräysten mukainen seuraamus eli ottelun lopputuloksen muuttaminen tässä tapauksessa johda Gnistanin kannalta kohtuuttoman lopputulokseen. Valitus hylättiin yksimielisellä ratkaisulla ja näin ollen Palloliiton kilpailutoimiston alkuperäinen päätös jää voimaan.

• Kakkonen