P12 KARSINTA KAUDELLE 2020 / P12 KVAL TILL SÄSONGEN 2020

P12 KARSINTA KAUDELLE 2020

Vaasan piiri on järjestänyt karsinta talvella P12 Ykköseen hyvällä menestyksellä. Tämän takia jatkamme samalla systeemillä, eli järjestetään karsintaturnauksia niille joukkueille Vaasan piirin alueella, jotka ovat halukkaita pelata P12 ylimmällä sarjatasolla, joka kaudella 2020 on II divisioona. (Ilmoittautuminen tason kautta, Länsi Jalkapallo 2020 P12 I ja II karsinta: https://taso.palloliitto.fi/taso/login.php)

Sarjojen nimet muuttuvat niin että koko maassa myös junioripuolella pelataan: Liiga, Ykkönen, Kakkonen, Kolmonen jne. Tämä tarkoittaa sitä että 2019 sarjat ovat tästä eteenpäin: PSL on Liiga, Alesarja on Ykkönen, Ykkönen on Kakkonen jne.

Karsintaturnauksien perusteella joukkueet laitetaan rankingjärjestykseen, jonka pohjalta parhaat pelaavat kaudella 2020 P12 II divisioonassa ja muut sitten III divisioonassa, mistä voi kesken kauden nousta II divisioonaan.

Mikäli joukkueenne haluaa osallistua tähän karsintaa, niin SEURAN tulee ilmoittaa joukkue tason kautta Länsi Jalkapallo 2020 P12 I ja II karsintaan viimeistään 15.11. Karsintaturnaukset järjestetään miniturnauksina tammikuussa.

P12 KVAL TILL SÄSONGEN 2020

Vasa distrik har ordnat kval till P12 div I under vintern med lyckat resultat. Därför kommer det även i år att ordnas kval för Vasa distrikts de lag, på som vill spela i P12 på den högsta nivån, som säsongen 2020 kommer att vara div II. (Anmälan via taso (Länsi Jalkapallo 2020 P12 I ja II karsinta): https://taso.palloliitto.fi/taso/login.php)

Serienamnen ändra i hela landet så att de även på juniorsidan är: Ligan, Ettan, Tvåan, Trean osv. Detta betyder att 2019 serierna från och med nu är: PSL är Ligan, Regionserien är Ettan, Tvåan är Trean osv.

Efter kvalturneringarna läggs lagen i rankingsordning varifrån de bästa spelar i P12 division II (2020) och övriga lag i division III, varifrån man kan stiga under säsongen till division II.

Om ert lag vill delta i detta kval så skall FÖRENINGEN anmäl er via taso senast den 15.11 (Länsi Jalkapallo 2020 P12 I ja II karsinta). Kvalturneringarna ordnas som miniturneringar i januari.

• Vaasa