Ottelutulos Naisten Ykkösessä muuttuu vastalauseen myötä

• Jalkapallosarjat

Naisten Ykkösen 12.9.2020 pelatun ottelun FC Sport-j – IK Myran tulos on muutettu vastalauseen myötä Myranin 3-0-voitoksi.

IK Myran on tehnyt 19.9.2020 vastalauseen otsikossa mainitusta ottelusta. Vastalauseen sisältö on, että Sportin pelaajalla Kajsastina Granlidillä ei ole ollut Palloliiton sääntöjen mukaan pelioikeutta ottelussa. Granlid on pelannut alkukauden FC Brandöpojkarna – seurassa ja siirtynyt sieltä Sporttiin.

Palloliiton kilpailumääräysten 12 §:ssä yleiset kansalliset edustusoikeusmääräykset määritellään, että uuteen seuraan siirtyvä pelaaja voi pelata uuden seuransa ottelussa vasta kuudentena päivänä vanhassa seurassa pelaamastaan pelistä, jos muualla kilpailumääräyksissä ei johdu muuta. Vastalauseen mukaan Granlid pelasi 9.9. Naisten Kolmosta ottelussa SeMi/2 – FC Brandöpojkarna ja 12.9. Naisten Ykkösen ottelussa Sport – Myran.

Palloliiton kilpailutoiminto on käsitellyt vastalauseen ja kilpailumääräysten 24 §:n mukaisesti FC Sport-j. tuomitaan hävinneeksi ottelunsa 12.9.2020 IK Myrania vastaan 0-3.

• undefined