Opiskelijat mukana TPS:n perinteikkäässä Tiikeripäivässä

• Seuratoiminta

TPS juniorijalkapallon ja Turun ammatti-instituutin yhteistyössä järjestämä, TPS:lle jo perinteikäs, Tiikeripäivä keräsi Impivaaran jalkapallohalliin toista sataa innokasta liikkujaa.

Hallissa oli erilaisia liikuntapisteitä kuten kujajuoksua ja temppurataa sekä erilaisia opiskelijoiden vetämiä leikkejä. Hallista puolikas oli pyhitetty kuningaslaji jalkapallolle. Pelitunnelmaa innokkailla futaajilla kasvatti varmasti se, että mukana oli omia idoleita miesten edustusjoukkueesta.

- Tixu-päivässä on perinteisesti ollut erilaisia jalkapalloon liittyviä rasteja, mutta tänä vuonna nuorten suunnittelemana tästä kehkeytyi monipuolinen liikuntatapahtuma. On hienoa saada aikaan tällaisia yhteistyöprojekteja, joissa nuoret pääsevät toteuttamaan itseään ja saavat hauskoja kokemuksia., huikkaa TPS hankekoordinaattori Tuuli Amrahova.

Turun ammatti-instituutin lähihoitajien yrittäjyysryhmän opiskelijat suunnittelivat pienryhmissä erilaisia liikuntapisteitä sekä toimivat monipuolisesti muissa avustavissa tehtävissä, kuten tekivät hallissa kuulutuksia, pitivät yllä ilmoittautumispistettä sekä auttoivat välipalatarjoilussa. Kysyttäessä yhteistyön toimivuudesta oli vastassa tyytyväisiä nuoria.

- Yhteistyö oli hyvää ja kaikki sujui hienosti. Saimme viettää mukavaa aikaa lasten kanssa. Kaiken kaikkiaan projektista jäi tosi positiiviset fiilikset, vastailivat opiskelijat tapahtuman jälkeisessä koonti- ja arviointitilaisuudessa.

---

Uutinen on osa (3/10) "Hyvää seuraa" -hankkeesta kertovaa juttusarjaa. Hankkeessa osallistetaan ammatillisessa koulutuksessa opiskelevia nuoria mukaan jalkapalloseuratoimintaan.

Hankkeen toteuttajia ovat Suomen Palloliitto, Ammattiin Opiskelevien Liitto SAKKI ry ja kymmenen jalkapalloseuraa: Espoon Palloseura, FC Jazz Juniorit, Ilves, HIFK Soccer, Helsingin Jalkapalloklubi, KPV:n Juniorit, Kuopion Palloseura, Mikkelin Palloilijat, Rovaniemen Palloseura ja TPS Juniorijalkapallo.

Juttusarjassa aiemmin ilmestyneet:
Mikkelin Palloilijat: Ammattiin opiskelevat nuoret MP:n tapahtuma-apuna
Helsingin Jalkapalloklubi: Nuoret opissa HJK:n ottelutapahtumissa

Seuraa hanketta Facebookissa tai lue lisää nettisivuilta.