• Alueuutiset

ONS Likkojenliiga

ONS aloittaa toukokuussa 2018 kaikille 7-11 -vuotiaille tytöille tarkoitetun Likkojenliiga harrastejalkapallotoiminnan. Likkojenliigan tavoitteena on edistää tyttöjen liikkumista, terveellistä elämäntapaa ja tarjota kaikille mahdollisuus monipuolisen liikunnan harrastamiseen lähellä kotia koulutettujen ohjaajien opastamina. Jalkapallon pelaamisen lisäksi toiminta kuuluu monipuolista liikuntaa ja muuta yhteistä toimintaa. Yhteisöllisyys, yhdessä toimiminen ja turvallisuus ovat Likkojenliigatoiminnan perusarvot.

Likkojenliiga pyörii kesäisin Talvikkipuiston, Ritaharjun, Oulun normaalikoulun, Hiukkavaaran ja Metsokankaan tekonurmilla sekä Arina-Areenalla. Talvisin toimintaa pidetään Oulun eri alueiden koulujen liikuntasaleissa. Liigan avaustapahtuma on toukokuussa Onssin naisten liigapelin yhteydessä. Avaustapahtumassa Likkojenliigan  avaa Suomen naisten A-maajoukkueen päävalmentaja ANNA SIGNEUL. Avaustapahtumaa ennen Onssi järjestää tyttöjalkapalloaiheisen seminaarin, johon Anna Signeul myös osallistuu. Avaustapahtuman ja seminaarin päivämäärä ilmoitetaan kun se on varmistunut.

Likkojenliiga maksaa 10 €/kk. Maksu sisältää pelipaidan, pallon ja juomapullon. Toiminnassa mukana olevat pääsevät myös ilmaiseksi Onssin edustusjoukkueen Naistenliigapeleihin ja kuukausimaksulla saa osallistua kesäkuun alussa pidettävään Likkojen leiriin sekä elokuussa pidettävään Likkojen viikkoon sekä muihin yhteisiin tapahtumiin. Likkojenliiga osallistuvat voivat halutessaan liittyä Onssin jäseniksi (sisältyy kuukausimaksuun), mutta toimintaan voi osallistua myös ilman seuran jäsenyyttä.

Likkojenliigatoiminta  perustuu onssilaiseen pelaajapolkuun sekä Onssin että Palloliiton valmennuslinjaan ja noudattaa Palloliiton eettisiä ohjeita. Onssin toiminta pohjautuu Palloliiton laatujärjestelmään ja seura on saanut Olympiakomitean sinettiseurastatuksen, joten Likkojenliiga on kannustava tapa harrastaa monipuolista liikuntaa yhdessä muiden kanssa osaavassa ja innostavassa ilmapiirissä.

Ilmoittautuminen likkojenliigatoimintaan sähköpostilla: [email protected] tai [email protected]. Lisätietoa toiminnasta saa Onssin valmennuspäälliköltä. Puh. 0400-451 143 tai sähköpostilla: [email protected].
  • Pohjois-Suomi