Ollipekka Ojala jatkaa KuPS:n päävalmentajana

• Jalkapallosarjat

Naisten Liigassa pelaava Kuopion Palloseura vahvistaa valmennustiimiään. Ollipekka Ojala jatkaa joukkueen päävalmentajana myös kaudella 2020 ja hänen uusiksi apuvalmentajikseen on nimetty Juho Heikkinen ja Tuomas Rannankari. Joukkueen fysioterapeuttina jatkaa Joonas Ojantie ja maalivahtivalmentajana Jori Särkkä.

- Tiedostamme, että tarvitsemme lisää ammattitaitoa, että pystymme ottamaan niitä askeleita, joilla pystymme nousemaan sinne tasolle mihin haluamme. Pystymme monipuolistamaan harjoitteluamme entisestään ja saamme yksilöt huomioitua entistä paremmin, Ojala kommentoi uutta valmennustiimiään kuopiolaisten sivuilla.

Päävalmentaja Ojalan mukaan uusien apuvalmentajien myötä pelaajien arki parantuu entisestään.

- Juho tulee ottamaan kokonaisvastuun joukkueen fyysisestä harjoittelusta, kuormituksen seurannasta ja kaikesta näihin liittyvistä osa-alueista. Hän toimii samalla myös joukkueen kakkosvalmentajana.

- Tuomaksen saaminen mukaan on meille iso plussa. Hänen roolinsa tulee painottumaan enemmän yksilön valmentamiseen ja huomioimiseen osana joukkuetta. Meillä on laaja rinki ja haluamme varmistua siitä, että pystymme huomioimaan paremmin yksilöt joukkueen sisällä, Ojala kuvailee uuden valmennuskaksikon rooleja.

Päävalmentaja Ojalan kanssa joukkuetta kaudelle 2020 on rakentanut urheilutoimenjohtaja Jonne Lindblom sekä Vesa Kauppila, joka toimii Kuopion Palloseuran naisten joukkueen managerina. Kauppila on ollut vuosien saatossa perustamassa Pallokissoja ja Naisten Liiga ry:tä, joissa hän on toiminut myös puheenjohtajana.

- Syyskuun lopusta alkaen olemme kasanneet Opon kanssa joukkuetta ja ensi kauden joukkue on hyvällä mallilla. Jokaiselle pelipaikalle tulee kovempaa kilpailua ja harjoitusten taso nousee, joka kehittää myös Kuopion omia kasvatteja eteenpäin. Joukkueen kokoamisen aikana on tullut selväksi, että valmennus saa erittäin motivoituneen ja nälkäisen joukkueen vedettäväkseen, Kauppila toteaa.

- Suurin syy siihen miksi palasin naisten jalkapallon pariin on Kuopion Palloseuran panostus naisten toimintaan, joka on ollut loistava asia koko suomalaiselle jalkapallolle, Kauppila jatkaa.

• KuPS Naiset