”Ollaan saatu hyviä tuloksia aikaiseksi ja siitä lähdetään jatkamaan”

• Maajoukkueet

Huuhkajat kohtaa torstaina kalenterivuoden viimeisessä ottelussaan Viron Telia 5G Areenalla Helsingissä. Huuhkajien puolustaja Paulus Arajuuri sekä hyökkääjä Joel Pohjanpalo haluavat päättää vuoden voittoon.

Suomi pelasi MM-karsintojen päätösottelunsa kuukausi sitten Turkkia vastaan, jolloin se jatkoi nousujohteista virettään 2-2-tasapelillä. MM-karsintojen viimeisestä neljästä ottelusta Huuhkajat keräsi kaksi voittoa ja kaksi tasapeliä.

- Kyllä se on aina mukava tulla maajoukkueeseen pelaamaan. Nyt meillä on ollut joukkueena todella hyvä putki päällä. Ollaan saatu hyviä tuloksia aikaiseksi ja siitä lähdetään jatkamaan, ennakoi Turkkia vastaan Suomen avausosuman viimeistellyt Paulus Arajuuri.

- Meillä oli pitkään sellainen jakso, että oltiin oikealla tiellä ja saatiin hyviä suorituksia aikaan, mutta ei saatu kuitenkaan toivottua tulosta niin totta kai se turhautti. Nyt se työnteko on alkanut tuottaa tulosta ja ollaan saatu hyviä ehjiä suorituksia kovia maita vastaan, niin kyllähän se ruokkii itseluottamusta

Arajuuren mukaan ennakkoasetelmat Viro-otteluun ovat hieman erilaiset verrattuna joukkueen viimeisiin MM-karsintaotteluihin.

- Ollaan muutama päivä ehditty käymään vastustajaa läpi ja onhan Viro kova joukkue. Mielenkiintoinen ottelu tulossa myös siinä mielessä, että se on meidän kotiottelumme ja lähdetään otteluun ehkä jopa jonkinlaisena ennakkosuosikkina. Se on hieman erilainen haaste, joka meidän pitää myös osata hoitaa kunnialla.

Niin ikään Turkkia vastaan maaliverkkoa heiluttanut Joel Pohjanpalo on luottavaisin mielin Viro-ottelun alla.

- Edelliset neljä ottelua ovat menneet tosi hyvin, kaksi voittoa ja kaksi tasapeliä kovia maita vastaan niin lähdetään siitä liikkeelle, että otetaan voitto Virosta ja päästään lopettamaan tämä kalenterivuosi hyvin.

Pohjanpalo tekee myös paluun pitkästä aikaa vanhalle kotistadionilleen.

- Siitä on pitkä aika, kun on viimeksi siellä tullut pelattua, olisikohan viitisen vuotta sitten. Mukava päästä takaisin vanhalle kotistadionille ja toivottavasti taas päästään maalin makuun.

A-maaottelu Suomi-Viro Telia 5G Areenalla alkaa 9.11. kello 19.00. Pääsyliput otteluun ennakkoon Ticketmasterista >>

Ottelua voi seurata suorana lähetyksenä Elisa Viihde Sport -palvelun kautta. Suora lähetys alkaa kello 18.30.

Katso lisää ennakkotunnelmia Huuhkaja-TV:stä >>

• Huuhkajat