Ohjeita katsojille – Miesten Suomen Cupin finaali 2020 FC Inter – HJK

• Jalkapallosarjat

Miesten Suomen Cupin finaali 2020 FC Inter – HJK pelataan Veritas Stadionilla Turussa lauantaina 3.10. klo 14.00. Suomen Palloliitto suosittelee vahvasti kasvomaskien käyttöä kaikille yli 15-vuotiaille katsojille.

SAAPUMINEN STADIONILLE

Katsojia pyydetään saapumaan ajoissa paikalle pahimpien jonojen välttämiseksi. Portit aukeavat kello 13.00. Paikalla kannattaa olla viimeistään 45 minuuttia ennen ottelun alkua.

TERVEYSTURVALLISUUS / COVID-19 PANDEMIA

Osallistuthan ottelutapahtumaan vain täysin terveenä, joten ethän saavu paikalle, mikäli sinulla on lieviäkään sairastumiseen viittaavia oireita.

Huomioithan muut katsojat ja muista säilyttää turvaetäisyys (min. 1 m) muihin kuin oman seurueen jäseniin koko tapahtuman ajan. Jätäthän katsomossa vähintään yhden penkin välin muihin seurueisiin. Kaikki istumapaikat ovat numeroimattomia ja paikat täytetään saapumisjärjestyksessä.

Tapahtumassa on tarjolla käsihuuhdetta. Huolehdithan hyvästä käsihygieniasta. Käsien peseminen saippualla ja vedellä on mahdollista kaikissa wc-tiloissa.

Yskithän/aivastathan tarvittaessa kertakäyttöiseen nenäliinaan tai hihaasi.

Toivomme, että kaikilla katsojilla on Koronavilkku-sovellus ladattuna ja käytössä.

Suomen Palloliitto suosittelee vahvasti kasvomaskien käyttöä kaikille yli 15-vuotiaille katsojille. Otteluhenkilökunta käyttää ottelussa kasvomaskia.

Otteluun myydään vain ennakkolippuja (linkki lipunmyyntiin), joten stadionilla ei ole ottelupäivänä lipunmyyntiä. Ennakkolipunmyynti on auki ottelun alkamiseen asti, mikäli ottelua ei myydä loppuun ennen sitä.

Jos sairastut tai tiedät olleesi kontaktissa sairastuneen kanssa ja haluat hyvitystä lipusta, ota yhteys Lippu.fi:n asiakaspalveluun (https://www.lippu.fi/campaign/yhteystiedot/).

SISÄÄNKÄYNTI

Stadionin portit aukeavat kello 13.00. Stadionin sisäänkäynneillä on käytössä lippujen skannaus (elektroninen tarkistus) sisääntulon sujuvuuden helpottamiseksi. Jos sinulla on mobiililippu, muistathan ladata lipun valmiiksi puhelimeesi ennen stadionille saapumista lipuntarkastuksen nopeuttamiseksi. Porteilla tehdään kaikille katsojille turvatarkastus. HUOM! Katsomot on jaettu lohkoihin henkilömäärien rajaamiseksi. Alla olevasta kartasta näet porttien sijainnin.

MITÄ KATSOMOON EI SAA TUODA?

Mm. kaikki reput yms. tarkistetaan, joten suosittelemme mahdollisuuksien mukaan kantamusten jättämistä kotiin tarkastusten nopeuttamiseksi. Älä tuo mukanasi pulloja, alkoholia, teräaseita tai muita vaarallisia esineitä. HUOM! vain max A4 kokoiset laukut ovat sallittuja. Katsomoon ei voi myöskään tuoda ammattikäyttöön tarkoitettuja kameroita, vain alle 200mm objektiivit ovat sallittuja. Yleisön viihtyvyyden takaamiseksi katsomoon ei valitettavasti voi tuoda sateenvarjoja. Sateen sattuessa kannattaa siis varautua sadevarustein.

TIETOA PALVELUISTA STADIONILLA

Myyntipisteet
Jokaisessa katsomolohkossa on omat myyntipisteet. Suosittelemme käyttämään maksamiseen lähimaksua.
Muista säilyttää turvaetäisyydet myös jonottaessa.

Anniskelu
Stadionilla on rajattu määrä anniskelupaikkoja tämänhetkisten viranomaismääräysten vuoksi. Ottelussa ei ole käytössä anniskelukatsomoa.

Tupakointi
Veritas stadion on savuton paikka ja näin ollen tupakointi stadionilla on kielletty niin katsomossa kuin katsomoiden taustatiloissa.

Käsiohjelmat
Käsiohjelmia on saatavilla porttien läheisyydessä. Käsiohjelmat ovat ilmaisia ja niitä on rajoitetusti.

Turvallinen ottelutapahtuma edellyttää kaikkien tapahtumaan osallistuvien yhteistyötä ja jokainen ottelutapahtumaan osallistuva on lähtökohtaisesti itse vastuussa omasta toiminnastaan. Tervetuloa otteluun ja tehdään yhdessä turvallinen ja viihtyisä ottelutapahtuma kaikille! Nähdään Veritas Stadionilla!