Nurmela: "Olemme valmiita peliin, on Džeko kentällä tai ei"

• Maajoukkueet

Torstai-illan etälehdistötilaisuudessa Mika Nurmela ja Leo Väisänen kertoivat Rooman olleen Huuhkajille mainio paikka valmistaumiseen.

Huuhkajien valmistautuminen lauantain Bosnia-Hertsegovina -vierasottelun alla on sujunut nappiin. Joukkueessa ei ole sattunut sellaisia loukkaantumisia, mistä ei ennakkoon tiedetty.

Joukkue oli päättänyt valmistautua otteluun Bosnian sijaan Roomassa. Toppari Leo Väisäsen mukaan kyseessä oli hyvä paikka valmistautua peliin.

- Roomassa ei ollut häiriöitä. Siinä suhteessa kyseessä oli ihanteellinen paikka treenata muutamat treenit, Väisänen kehui.

Torstaina joukkue siirtyi Roomasta ottelupaikkakunnalle Zenicaan. Lento ottelupaikkakunnalle kesti vain tunnin eikä rasittanut pelaajia, joten valmentaja Mika Nurmelankin mielestä ratkaisu oli toimiva.

- Oikein hyvä paikka valmistautua. Teimme suunnitellut asiat, ja ne sujuivat hyvin. Roomassa oli satanut jonkin verran ja kenttä oli pehmeä, mutta pystyimme huomioimaan sen harjoitusten rasituksessa, Nurmela kommentoi.

Kotijoukkueen pelisuunnitelmaa hämärtää Edin Džekon epävarma pelikunto. Hyökkääjäkolossi loukkasi itseään Serie A:n pelissä, joten Nurmela ei osaa arvata, onko Džeko Zenicassa kentällä vai ei.

- Kaksipiippuinen juttu, kumpaa haluaisimme: onko puolikuntoinen Džeko kentällä vaiko ei. Totta kai Džeko on huippupelaaja, ja uskon, että hän haluaa pelata. Ottelu on tärkeä myös Bosnialle, ja he tarvitsevat voiton, jos haluavat pelata vielä jatkopaikasta. Mutta näissä peleissä on tärkeintä, että kentällä olevat pelaajat ovat täydessä pelikunnossa, ja Bosnialla on hyviä korvaaviakin pelaajia, Nurmela pyörittelee.

- Mutta olemme valmistautuneet kaikkeen mahdolliseen, on Džeko kentällä tai ei.

Viime hetkillä on myös selvinnyt, että suomalaisia vieraskannattajia pääsee kuin pääseekin paikan päälle otteluun.

- Totta kai hieno juttu, että pääsee suomalaisia paikalle. Aikamoinen hornankattila varmasti odottaa, joten kaikki tuki tarvitaan, Väisänen vakuutti.

• Huuhkajat