Nosta seuran rekrytointiprosessi uudelle tasolle

• Seuratoiminta

Lokakuun alusta alkaen Palloliiton jäsenseurat voivat halutessaan hyödyntää RecRight-nimistä rekrytointityökalua päätoimisten työntekijöiden rekrytointiprosessin hallintaan. Seura voi työkalun avulla ammattimaistaa rekrytointiprosessiaan ja helpottaa rekrytointiin liittyvää työtä hyödyntämällä järjestelmän ominaisuuksia.

Rekrytointityökalun avulla voit julkaista hakukuulutuksen sekä arvioida hakemuksia rekrytointitiimin kanssa työkalun ominaisuuksia hyödyntäen. RecRightin kautta julkaistuun hakuun voi halutessaan sisällyttää yhden videokysymyksen hakijoille, mikä on yksi työkalun keskeisistä vahvuuksista, joka auttaa haastateltavien valinnassa.

Työkalun avulla Palloliitto voi tukea entistä paremmin suomalaisen jalkapallon ja futsalin rekrytointien näkyvyyttä. Jatkossa sekä Palloliiton että seurojen RegRightin kautta julkaistut avoimet rekrytoinnit näkyvät samassa portaalissa, jota Palloliitto voi aktiivisesti nostaa esille, kun rekrytointeja on auki. Kun seura julkaisee hakukuulutuksen RecRightin kautta, syntyy hakukuulutukseen linkki, jota seura voi itsenäisesti markkinoida omissa kanavissaan. Jatkossakin seuran tehtävänä on rekrytoinnin esille nostaminen omissa kanavissaan tai mahdollisten muiden markkinointikanavien hyödyntäminen (esim. LinkedIn).

Seura voi hyödyntää työkalun ominaisuuksia työnantajaimagon kehittämiseen esimerkiksi lisäämällä logonsa ja mahdollisesti olemassa olevan työnantajavideon hakukuulutuksen yhteyteen. Palloliitto tulee myös tuottamaan mille tahansa seuralle soveltuvan jalkapallo- ja futsaltoimintaa kuvaavan videon, jota seura voi hyödyntää hakukuulutuksessa, mikäli omaa videota ei ole olemassa.

RecRightin käyttäminen on seuroille täysin vapaaehtoista ja maksutonta. Rekrytointityökalun käyttämisen edellytys on, että seura osaa hallinnoida rekrytointia RecRightissa itsenäisesti, toki apua on saatavilla tarvittaessa. Seuroille tuotetaan kevyt käyttöohjeistus, jonka avulla työkalun voi ottaa käyttöön koska tahansa. Suosittelemme työkalusta kiinnostuneita seuroja osallistumaan 11.10. klo 16:00-17:30 järjestettävään seurawebinaariin, jossa opastetaan työkalun käyttöön. Ilmoittaudu webinaariin tästä >>

RecRightin pääkäyttäjänä toimii Palloliiton henkilöstöpäällikkö Heidi Holopainen, joka avaa rekrytoinnin seuran käyttöön. Tällä tavalla varmistetaan, että seurat saavat tarvittaessa teknistä tukea työkalun käytössä. Henkilöstöpäälliköllä on täysi salassapitovelvollisuus seurojen rekrytointiin liittyvissä asioissa. Seurat eivät pääse näkemään mitään muita rekrytointeja kuin omansa, joille heille on annettu käyttöoikeus.

Voit ottaa rekrytointityökalun seuran käyttöön koska tahansa lokakuun alusta alkaen! Mikäli haluat avata seuran rekrytoinnin, toimi seuraavasti:

1. Ota yhteyttä Palloliiton henkilöstöpäällikkö Heidi Holopaiseen, ja kerro tarpeestasi avata rekrytointi. Rekrytoinnin avaamista varten tarvitaan kaikkien niiden henkilöiden sähköpostiosoitteet, joiden tulee päästä valmistelemaan hakukuulutusta tai myöhemmin katsomaan hakijoiden tietoja.
    Yhteystiedot: [email protected] ja +358 40 540 71 84
  2. Saat kutsun rekrytointiin sähköpostiisi. Toimi sähköpostissa olevien ohjeistusten mukaisesti, jotta pääset kirjautumaan portaaliin.
  3. Valmistele hakukuulutus portaalissa. Portaalin käyttäminen on helppoa, ja käytössäsi on käyttöohjeistus.
  4. Julkaise hakukuulutus. Kun hakukuulutus on valmis, julkaisu tapahtuu automaattisesti sillä hetkellä, joka on asetettu haun käynnistymisen aloitusajankohdaksi.
  5. Markkinoi rekrytointiasi seuran valitsemissa kanavissa. Myös Palloliitto markkinoi rekrytointiportaalia, kun portaalissa on rekrytointeja avoinna.

Lisätietoja:
Henkilöstöpäällikkö Heidi Holopainen
Yhteystiedot: [email protected] ja +358 40 540 71 84

Voit tutustua etukäteen RecRightiin heidän omilla sivuillaan >>

Jalkapallon ja futsalin avoimet työpaikat >>