Nora Heroum on valmis Skotlanti-otteluun – ”Hoidetaan homma yhdessä kotiin”

• Maajoukkueet

Keskikenttäpelaaja Nora Heroum iloitsee Helmareiden jälleennäkemisestä ja odottaa tiistain Skotlanti-ottelua malttamattomana.

Torstaina kokoontuneessa naisten A-maajoukkueessa vallitsee hyvä tunnelma. Tiistaina on edessä huipputärkeä kotiottelu Skotlantia vastaan.

- Ihanaa olla taas Helmareiden kanssa. Kaikki ovat innoissaan, kun saadaan olla vihdoin yhdessä ja pääsemme pelaamaan kovan pelin tiistaina. Treeneissä on näyttänyt hyvältä, me olemme valmiita, keskikenttäpelaaja Nora Heroum kertoo.

Heroum siirtyi kesällä AC Milanista Brighton & Hove Albionin riveihin. Englannissa pelaaminen on valmistanut kokenutta Heroumia kovan Skotlannin kohtaamiseen.

- Muutaman pelaajan tiedän sieltä. On se todella fyysinen ja suoraviivainen joukkue, jolla on nopeita pelaajia. Tulee olemaan todella tiukka peli.

Tiistain ottelusta ei puutu panoksia. Suomi johtaa EM-karsintalohkoaan, mutta Skotlanti vaanii pisteen päässä ottelun vähemmän pelanneena. Heroumin mukaan Helmareilta tarvitaan onnistunutta joukkuepeliä Skotlannin kaatamiseen.

- Me tiedämme, että tämä on todella tärkeä ottelu. Meillä on aika paljon erilaisia ja erityyppisiä pelaajia. Meillä on hyvä joukkuehenki, pelaamme hyvin yhdessä. Se on vahvuutemme. Meillä on myös nopeutta ja taitoa. Lähdemme pelaamaan omaa peliämme ja kyllä me hoidamme sen, 26-vuotias pelaaja sanooluottavaisena.

Helmarit saa kotiyleisön tuekseen Bolt Arenalla pelattavassa ottelussa. Heroum korostaa kotiyleisön kannustuksen merkitystä.

- Itselle on ollut outoa, kun seurajoukkueessa on ollut tyhjät katsomot koko ajan. Kyllä se yleisöä tuo sellaista lisäboostia ja hyvää fiilistä. Varsinkin juuri kotiyleisön edessä, onhan se aina huikea fiilis. Toivottavasti saadaan hyvä tunnelma stadionille.

Heroum toivoo ihmisten kannustavan Helmareita joko paikan päältä tai kotoa käsin.

- Pitäkää meteliä, tehdään tämä yhdessä. Pitäkää hyvä tunnelma pelissä ja toivottavasti hoidetaan homma yhdessä kotiin, Heroum päättää.

EM-karsintaottelu Suomi-Skotlanti käynnistyy Bolt Arenalla tiistaina 27.10. klo 18.15. Hanki lippusi otteluun täältä >>

Katso video artikkelikuvaa klikkaamalla.