Neljäs SPL1-tutkinnon vuosikurssi päätökseen

• Seuratoiminta

Seuratoimijan tutkinnon (SPL1) neljäs vuosikurssi päättyi tänään kolmanteen lähijaksoon (12-13.2.2019) Eerikkilän Urheiluopistolla.

Viimeinen lähijakso alkoi osallistujien näyttötehtävien esittelyillä ja jatkui Palloliiton tapahtumamanagerin Jeannette Goodin johdolla tapahtumatuotannolla, jossa case-esimerkkinä oli viime kesän Seinäjoella ja Vaasassa järjestetty poikien U19-EM kisat. Toisena päivänä ennen todistustenjakoa paneuduttiin ensin Palloliiton monikultttuurisuus asiantuntija Maurizio Pratesin johdolla monikulttuurisuuden johtamiseen ja sen jälkeen Palloliiton kehityspäällikön Veli-Matti Yli-Rinteen johdolla vapaaehtoisten johtamiseen.

FC Vaajakosken toiminnanjohtaja Liisa Liekkinen kertoi koulutuksesta.

- Hain SPL1 koulutukseen oppiakseni lisää seuran johtamisesta, myynnistä ja markkinoinnista. Kaikkeen tähän olen saanut paljon uutta oppia, kiitos huikeiden luennoitsijoiden sekä kanssaopiskelijoiden. Koulutus on hyvin organisoitu ja porukka loistavasti hioutunut yhteen koulutuspäivien aikana sekä niiden välissäkin. Yhteisesti jaetut kokemukset, ilo ja tuskakin jota urheiluseuran johtaminen välillä aiheuttaa, ovat luoneet meistä yhteisöllisen ryhmän, joista tiedän saavani vertaistukea sekä apua jatkossakin.

- SPL1 koulutus oli kokonaisuudessaan erittäin hyvä ja onnistunut kurssi, jossa aiheita oli sopiva määrä ja niistä virkosi aina hyviä keskusteluja. Parasta antia oli verkostoituminen ja pienryhmät keskustelut, kertoi HyPS:n toiminnanjohtaja Petri Harainen

Jo vakiintuneen aseman saavuttanut tutkinto on kerännyt kiittävää palautetta.

- Tämä oli neljäs Seuratoimijan Tutkinnon kurssi ja viiden vuoden aikana tämän SPL1-tutkinnon on suorittanut nyt 71 seuratoimijaa. Osallistujien palautteenkin perusteella koulutuskokonaisuus on onnistunut, josta on annettava kiitos yhteistyökumppanillemme Perho-Liiketalousopistolle, jonka kanssa koulutus on yhdessä räätälöity jalkapallon toimintaympäristöön.

- Erityiskiitoksen ansaitsevat tietysti itse osallistujat, jotka hektisen seura-arjen ohessa ovat motivoituneina ja innostuneina osallistuneet koulutukseen. Näiden seuratoimijoiden avulla seurat voivat luoda entistä paremmat edellytykset koko seuratoiminnalle ja sen ytimeen eli jalkapallon pelaamiseen, harjoitteluun ja valmentamiseen, kertoi Palloliiton seurakehityspäällikkö Henri Alho.

Seuratoimijan koulutukseen (SPL1) 2018-19 osallistuivat:

Tuuli Amrahova, hankekoordinaattori TPS
Kaj Grönqvist, puheenjohtaja EIF