”Ne asiat yleensä kiinnostavat jalkapallovalmentajia” – Peter Lundbergin verkkokoulutus keskittyy taktiikkaan

• Seuratoiminta

Torstaina 9.4. järjestettävässä maksuttomassa verkkokoulutuksessa tarkastellaan yksityiskohtaisesti alle 19-vuotiaiden poikien maajoukkueen pelaamista.

Palloliiton seuraavassa verkkokoulutuksessa päästään kuulemaan alle U19-poikien pelin periaatteista päävalmentaja Peter Lundbergin johdolla. Lundberg uskoo taktisiin asioihin painottuvan verkkokoulutuksen tarjoavan valmentajille paljon kiinnostavaa sisältöä.

- Aluksi esittelemme pelitavan ja asetamme sen kontekstiin. Koulutus tulee olemaan sen jälkeen hyvin taktinen. Puolustus, tilanteenvaihdot, hyökkäys. Käymme läpi oikeastaan kaikki pelin vaiheet ja erilaiset periaatteet, joita käytämme. Esitys tulee olemaan hyvin yksityiskohtainen ja taktinen. Ne asiat yleensä kiinnostavat jalkapallovalmentajia, Lundberg kertoo.

Koulutus tulee olemaan harvinaisen avoin katsaus alle 19-vuotiaiden poikien maajoukkueen pelaamiseen.

- Tulemme puhumaan taktisista asioista avoimesti. Joukkueilla on aina omat pelitapansa ja periaatteensa, mutta vastustajia varten on aina erilliset suunnitelmat. Niistä suunnitelmista ei puhuta julkisesti, mutta tavassa, jolla haluamme pelata, ja periaatteissamme ei ole salaisuuksia. Tulemme olemaan hyvin avoimia.

Koulutuksen esityskieli on englanti, mutta kysymyksiä voi esittää myös suomeksi tai ruotsiksi. Microsoft Teamsin kautta järjestettävä verkkoseminaari on kaikille avoin.

- Koulutus sopii kaikille valmentajille. Ei väliä, minkä ikäisiä tai millä tasolla valmennat. Uskon, että koulutuksessa on paljon hyödyllistä informaatiota ja ideoita. Taktisia asioita täytyy totta kai soveltaa omaan toimintaympäristöön sopiviksi. Mielestäni kaikkien valmentajien on hyvä pohtia näitä asioita, sanoo Lundberg.

U19 boys game model Torstai 9.4. klo 15.00 - 17.00
U19-poikien päävalmentaja Peter Lundberg
Pääset seuraamaan koulutusta tämän linkin kautta >>

In English

The Football Association of Finland is organizing a series of free web seminars. The head coach of the U19 boys’ national team, Peter Lundberg, will give a presentation on his team´s game model on Thursday April 9th at 15.00 (CET+1).

- First, we will introduce the game model and put it into context. After that it will be a very tactical presentation. Defending, transitions, attacking. Basically the phases of football and the different principals we use in our game model. It will be very detailed and tactical. That usually interests football coaches, says Lundberg.

The presentation will be held in English. You can join the Microsoft Teams presentation by following this link.

• Valmentajat