Naisten Ykkösen otteluohjelma julkaistu kaudelle 2022

• Jalkapallosarjat

Naisten Ykkösen joukkuemäärää on supistettu tulevalle kaudelle kahdestatoista kymmeneen. Sarjan otteluohjelma löytyy nyt Palloliiton tulospalvelusta.

Palloliitto tiedotti keskiviikkona 23.2., että Esbo Bollklub sai täydennysmenettelyn kautta paikan Naisten Ykköseen. Lue lisää >>

Naisten Ykkösen kymmenen joukkuetta pelaavat kaksinkertaisen sarjan, jonka jälkeen jakaannutaan kahteen jatkosarjaan. Kilpailun voittaja nousee Kansalliseen Liigaan kaudelle 2023, ja Naisten Ykkösen 2. sijoittunut joukkue karsii paikasta Kansalliseen Liigaan kaksiosaisessa karsinnassa Kansallisen Liigan 9. sijoittuneen joukkueen kanssa. Karsinta aloitetaan Naisten Ykkösen joukkueen kotiotteluna.

Jatkosarjoja pelataan jatkumona runkosarjalle, jolloin runkosarjassa saadut pisteet ja maalit seuraavat mukana sellaisenaan jatkosarjoihin ilman muutoksia. Runkosarjan sijoille 1.–4. sijoittuneet neljä joukkuetta, pelaavat kaksinkertaisen yläloppusarjan, runkosarjan sijoitukseen perustuvan ottelukaavion mukaisesti. Alemman jatkosarjan kuusi joukkuetta pelaavat yksinkertaisen sarjan, runkosarjan sijoitukseen perustuvan, kaavion mukaisesti.

Alaloppusarjan viidenneksi ja kuudenneksi jääneet joukkueet putoavat Naisten Kakkoseen kaudeksi 2023.

Naisten Ykkönen käynnistyy lauantaina 26.3.

Ensimmäinen kierros:
La 26.3. PKKU - JyPK 14:00