Naisten Ykkösen lisenssipäätökset kaudelle 2022 – Yhdeksälle seuralle lisenssi

• Jalkapallosarjat

Miesten Ykkösen ja Kansallisen Liigan lisenssikomitea on käsitellyt Naisten Ykkösen lisenssihakemukset kaudelle 2022.

Rovaniemen Palloseuralle ei myönnetty lisenssiä Naisten Ykköseen, koska seura ei täyttänyt Naisten Ykkösen lisenssimääräysten taloudellisia ja oikeudellisia kriteerejä. Seuralla on mahdollisuus valittaa päätöksestä kymmenen päivän kuluessa Urheilun oikeusturvalautakuntaan.

Muut yhdeksän Naisten Ykkösen seuraa saivat lisenssin. Lisenssikomitean päätöksen johdosta käynnistyy täydennysmenettely.

Palloliiton hallitus päätti lisenssijärjestelmän käyttöönotosta Naisten Ykköseen ja hyväksyi sarjan lisenssimääräykset lokakuussa 2021. Lisenssijärjestelmän käyttöönottoa ja määräysten kriteereitä valmisteltiin Palloliiton toimihenkilöiden ja kaudella 2021 Naisten Ykköstä pelanneiden seurojen tiiviinä yhteistyönä maaliskuusta syyskuuhun 2021.

Tulevalle kaudelle Naisten Ykköseen joukkuemäärää supistettiin kahdestatoista kymmeneen. Lisenssijärjestelmän käyttöönotto ja joukkuemäärän supistaminen ovat osa laajempaa tyttöjen ja naisten huippujalkapallon kehittämisprosessia.

Naisten Ykköseen lisenssin kaudelle 2022 saaneet seurat:

FC Sport Juniorit, Vaasa (FC Sport-j)
Idrottsföreningen Kamraterna Vasa (VIFK)
Ilves, Tampere (Ilves/2)
Jyväskylän Pallokerho (JyPK)
Pallo-Iirot, Rauma (P-Iirot)
Pallokerho Keski-Uusimaa, Tuusula (PKKU)
Kuopion Palloseura (KuPS Akatemia)
TPS Juniorijalkapallo, Turku (TPS)
Vantaan Jalkapalloseura (VJS)

Lue lisää Naisten Ykkösen lisenssimääräyksistä >>