Naisten liigan yläloppusarjan kaikki ottelut Ylellä ja Elisa Viihde Sportilla

• Jalkapallosarjat

Naisten liigan yläloppusarja kaudella 2019 käynnistyy lauantaina 14.9. ja kauden jännittäviä ratkaisuvaiheita voi seurata Ylen ja Elisa Viihde Sportin lähetyksissä.

Kaikki yläloppusarjan 15 ottelua ovat nähtävillä. Yle esittää otteluista viisi ja Elisa Viihde Sport kymmenen.

- On upeaa, että kumppaniemme kautta liigan koko yläloppusarja ja sen jännittävät ratkaisuottelut näkyvät monikameralähetyksinä yleisölle. Naisten jalkapallon suosio on valtavassa kasvussa ja tämä osaltaan on yksi konkreettinen esimerkki siitä myös täällä Suomessa, Palloliiton naisten jalkapallon kehityspäällikkö Heidi Pihlaja iloitsee.

Ylen viidessä lähetyksessä selostajina toimivat Matti Härkönen ja Lauri Kottonen. Kolme viimeistä ottelua ovat suoria lähetyksiä.

- Kuten kesän MM-kisat kanavillamme todistivat, naisten jalkapallolla on iso potentiaali maailmalla ja Suomessa. Seuraamme Helmarien EM-karsintaa erittäin tarkasti, ja tähän jatkumoon kotimaisen pääsarjan ratkaisut sopivat hyvin, sanoo Yle Urheilun päällikkö Joose Palonen.

Elisa Viihde Sport puolestaan näyttää yläloppusarjan jokaiselta viideltä kierrokselta kaksi ottelua. Kaikki lähetykset ovat suoria. Ainoastaan päätöskierroksella ottelut pelataan samanaikaisesti.

- Kotimainen jalkapallo on yksi Elisa Viihteen suosituimmista lajeista, ja meille on tärkeää kehittää jalkapallon näkyvyyttä yhdessä seurojen ja Palloliiton kanssa. Olemme iloisia siitä, että naisten jalkapallon suosio kasvaa, ja sen huomaa myös kanavillamme, Elisa Viihteen urheilu- ja maksu-TV-liiketoiminnasta vastaava Mika Lepistö kertoo.

Elisa Viihteen otteluohjelma >>

Naisten Liigan yläloppusarjan ohjelma ja lähetystiedot:

La 14.9.
klo 14:00 Honka - Åland United (YLE)
klo 14:00 TiPS – KuPS (Elisa Viihde Sport)
klo 16:00 HJK – JyPK (Elisa Viihde Sport)

La 21.9.
klo 15:00 JyPK – Honka (YLE)
klo 15:00 TiPS – HJK (Elisa Viihde Sport)
klo 20:00 KuPS – Åland United (Elisa Viihde Sport)

La 28.9.
klo 14:00 HJK – KuPS (YLE, suora lähetys)