Naisten Liigan erotuomarit koulutuksessa Eerikkilässä

• Jalkapallosarjat
     Naisten Liigan erotuomarit kokoontuivat koulutustapahtumaan Eerikkilän urheiluopistolle reilua kuukautta ennen kauden 2016 alkua.

”Tärkeä startti”

Tilaisuuteen osallistui kuusi erotuomaria ja 12 avustavaa erotuomaria ympäri Suomen. Mukana tässä ryhmässä oli ensimmäistä kertaa Alisa Levälampi (Porvoo).

Tapahtuman tavoitteena oli kehittää toiminnan johdonmukaisuutta, paitsion tulkintaa sekä fyysistä harjoittelua. Ohjelmaan kuului myös vuotuiset sääntö- ja kuntotestit.

Turkulainen Jenni Mahlamäki antoi kiitosta erityisesti fyysiselle valmennukselle sekä tilanneanalyysille. Fyysisestä valmennuksesta vastasi fysioterapeuttina työskentelevä Marko Grönholm, itsekin liigaerotuomari, keskittyen nopeuteen ja juoksutekniikkaan. Mahlamäki jatkaakin kauteen valmistautumista hyvillä mielin harjoittelun, koulutusten sekä harjoitusotteluiden muodossa.

- Kevään koulutustapahtuma on tärkeä startti reilun kuukauden päästä alkavalle kaudelle. Osallistujien aktiivisuus loi hyvän ilmapiirin kurssille, naiserotuomareista vastaava Palloliiton erotuomariasiantuntija Tuomo Fasta kiteytti.