Naisten futsalmaajoukkue leireilee 25.–26. syyskuuta

• Futsal

Futsalmaajoukkue harjoittelee 25. päivä Tampereella ja seuraavana päivänä Valkeakoskella. Leiri on kenraaliharjoitus lokakuussa pelattaviin EM-karsintoihin.

Naisten futsalmaajoukkueella on syyskuulta takanaan voitokas otteluleiri Sloveniassa. Vaikka erityisesti leirin toinen ottelu Slovakiaa vastaan sujui Suomelta erinomaisesti, maajoukkueen kapteeni Elina Setälä pitää erittäin tärkeänä, että joukkue saa vielä yhteisen tapahtuman ennen 19.–22. lokakuuta Ukrainassa pelattavaa EM-karsintojen Main Roundia.

– Hyvät fiilikset tulevasta leiristä. Minusta on todella hienoa, että saimme vielä tapahtuman ennen Ukrainaan lähtöä. On tärkeää, että pääsemme vielä kerran kokoontumaan yhdessä. Pääsemme keskittymään niihin asioihin, missä huomasimme viime Slovenian reissulla olevan vielä parannettavaa, Setälä kertoo.

Setälän mielestä erityisen hienoa Slovenian leirissä oli se, miten joukkue nosti tasoaan toisessa ottelussa. Slovakiaa vastaan joukkue pelasi ennakkoluulottomasti, ja molemmat ketjut pystyivät hyvin rakentamaan omaa peliään. Koska perusasiat ovat kunnossa, Pirkanmaan leirin tärkein tavoite on hioa pieniä yksityiskohtia sekä tutustua EM-karsintojen vastustajiin.

– Meidän pitää vielä viilata pieniä asioita niin hyökkäyksessä kuin puolustamisessakin. Lisäksi meidän pitää vielä reagoida siihen, mitä tiedämme niistä vastustajista, joita vastaan pelaamme Ukrainassa, MuSaFutsalin pohjapelaaja kertoo.

EM-karsinnoissa Suomea vastaan asettuvat Ukraina, Tšekki ja Belgia.

Suomen päävalmentaja Jaakko Laitinen on nimennyt 25.–26. syyskuuta pidettävälle leirille kolmen maalivahdin ja 15 kenttäpelaajan ryhmän.

Maalivahdit (3):

Tytti-Maria Mikkola, HIFK FS